וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת אודיוקודס מנסה להתאושש

עומרי כהן

28.1.2008 / 23:46

המניה נמצאת בשפל של 56 חודשים, וההנהלה החליטה על תוכנית לרכישה חוזרת של 10% מהון המניות המונפק

מניית אודיוקודס הידרדרה באחרונה למחיר שפל של 56 חודשים - 4 דולרים, אשר משקף לדעת ראשיה הזדמנות קנייה משמעותית. כך עולה מהחלטת דירקטוריון אודיוקודס לאשר לחברה לבצע רכישה חוזרת של עד 4 מיליון מניותיה, המהוות כ-10% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה. מניית אודיוקודס מגיבה להחלטה בעלייה של 3.6% ל-4. דולרים במסגרת המסחר בנאסד"ק.

לדברי אודיוקודס, יתבצעו הרכישות מעת לעת לפי החלטת מנהליה ובהתאם למחיר המניה בשוק. הרכישה תבוצע במסגרת המסחר בבורסות נאסד"ק ותל אביב או בעסקות ישירות עם משקיעים מחוץ לבורסה. בחברה מאמינים כנראה, כי הרכישה האגרסיווית של מניותיה בשוק תסייע להתאוששות במחיר המניה.

שבתאי אדלרסברג, יו"ר ומנכ"ל אודיוקודס, ציין כי תוכנית לרכישה חוזרת של מניותיה, משקפת את הביטחון של המנהלים והדירקטורים בחברה ועקבית עם יעדי ההנהלה להגדיל את הערך למשקיעים.

לאודיוקודס קופת מזומנים דשנה, שהכילה בסוף ספטמבר נכסים נזילים בשווי של 134 מיליון דולר. עם זאת, לחברה גם התחייבות בהיקף של 121 מיליון דולר לבעלי האג"ח שלה. מדובר באיגרות חוב הניתנות להמרה למניות, אולם מחיר ההמרה (18.7 דולר) גבוה בהרבה מהמחיר הנוכחי בשוק, ולכן לפי שעה הן מתנהגות כחוב לכל דבר.

האג"ח הונפקו ב-2004 למשך 20 שנה, אבל לבעלי האג"ח ניתנו מספר תחנות יציאה, כאשר הראשונה שבהן היא בספטמבר 2009, כלומר בעוד פחות משנתיים. כך, שאם עד אז מניית אודיוקודס לא תתאושש, ישנו סיכוי גדול שלפחות חלק מבעלי האג"ח ידרשו מהחברה פירעון מיידי של החוב. המשקיע האמריקאי ג'ורג' סורוס מחזיק לבדו בכ-42% מהאג"ח של אודיוקודס, כלומר בחוב של החברה אליו בהיקף של כ-50 מיליון דולר.

אודיוקודס מפתחת מוצרים לאספקת שירותי טלפון ברשת האינטרנט (VoIP), וסל המוצרים שלה מתפרס משבבים ועד מערכות שלמות הכוללות שערי מדיה ושרתי מדיה. בתשעת החודשים הראשונים של 2007 גדלו הכנסות החברה ב-10% לעומת התקופה המקבילה ב-2006 ל-115.4 מיליון דולר. למרות זאת, עברה אודיוקודס להפסד נקי של 3.2 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2007, לאחר שהרוויחה 6.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully