וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: תקווה להתאוששות בעקבות העליות בעולם

שרון שפורר

29.1.2008 / 9:39

התנודתיות העזה שמאפיינים את השווקים בחודשים האחרונים עשויה להימשך בשל חוסר הוודאות באשר למיתון בכלכלה הגלובלית

עליות שערים בוול סטריט אמש ועליות שערים הבוקר באסיה עשויות לסייע לתל אביב להתאושש מירידות השבוע האחרון בפתיחת יום המסחר השלישי בשבוע. עם זאת, גם היום עשויה התנודתיות העזה שמאפיינת את השווקים בחודשים האחרונים להימשך וזאת בשל חוסר הוודאות ההולך וגובר באשר לשאלת השאלות - האם אנחנו בדרך למיתון עמוק ומתמשך בכלכלה הגלובלית.

אתמול חתם מדד המעו"ף בירידה מתונה של 0.2% לרמה של 1,048 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 0.1% לרמה של 993 נקודות. זאת אחרי שבמהלך היום נפלו המדדים המובילים ביותר מ-1%. מאז תחילת השנה צנחו המדדים המובילים כבר בכ-14% כל אחד. מדד הבנקים חתם אתמול דווקא בעלייה של 1.2% בעקבות עליות מרשימות במניות הבנקים הגדולים, ואילו מדד הנדל"ן המשיך לאבד גובה והוא עומד כעת על רמת שפל של שנה וחצי.

נגיד בנק ישראל הותיר אתמול לאחר נעילת המסחר את הריבית השקלית לטווח הקצר על כנה בגובה 4.25%. כעת נשואות עיני המשקיעים בארץ כמו גם בעולם כולו להודעת הפדרל רזרב ביום רביעי הקרוב על שיעור הריבית הדולרית לטווח הקצר. בשווקי ההון מצפים להורדת ריבית נוספת של 0.25%-0.5% וזאת אחרי שבשבוע שעבר הוריד הפדרל רזרב את שיעור הריבית בארה"ב בשיעור חריג של 0.75% בכדי להקל על השווקים והעמיד את הריבית על 3.5%.

בוול סטריט חתמו אתמול המדדים המובילים בעליות שערים כשממדד נאסד"ק הוסיף 1% לרמה של 2,349 נקודות, מדד דאו ג’ונס עלה ב-1.5% לרמה של 12,383 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.8% לרמה של 1,353 נקודות. הדבר שדירבן את הבורוסת בניו יורק הוא ההערכות כי הורדת ריבית בשיעור חד של 1.25% בפרק זמן של שבוע, תסייע ביצירת נזילות בשווקים ותאפשר, לפחות בטווח הקצר, לעצור את ירידות השערים.

מרבית המניות הדואליות יפתחו את המסחר בפערי ארביטראז' חיוביים. כך, טבע (0.5%); נייס (1.2%) פרטנר (2.2%) ופריגו (1.9%).

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully