וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'רום קרוויאל שוחרר ממעצר

הדר תדמור

29.1.2008 / 11:34

נגד הברוקר הצרפתי שמואשם בהונאת ענק מתנהלת חקירה רשמית בגין הפרת אמונים, פריצה למחשבים וזיוף מסמכים

ז'רום קרוויאל, הסוחר הצרפתי שמואשם על ידי בנק סוסייטה ז'נרל בהונאת ענק אשר גרמה לבנק להפסד של 5 מיליארד יורו, שוחרר היום ממעצר לאחר שקיבל כתב אישום משני שופטים בצרפת. נגד קרוויאל מתנהלת בימים אלה חקירה רשמית בגין הפרת אמונים, פריצה למחשבים וזיוף מסמכים.

על קרוויאל נאסר לעזוב את צרפת, כך דיווחה דוברת משרד התובע בצרפת, איזבל מונטן. דרכונו הוחרם ונאסר עליו ליצור קשר עם עובדים בסוסייטה ז'נרל או לעסוק במסחר.

ביום שני הוגש כתב אישום בגין הונאה נגד קרוויאל בן ה-31, במסגרתו נטען כי פרץ למחשבים וזייף מכתבי דואר אלקטרוני ומסמכים בניסיונותיו להסתיר את פקודות המסחר שלו. היקף כתבי פקודות אלו הגיע ל-50 מיליארד יורו (73 מיליארד דולר) לפני שנחשפו.

קרוויאל מואשם בארבעה סעיפים, בהם מעילה באמון וניסיון הונאה. האישום החמור מביניהם הוא מעילה באמון, והוא נושא עונש של שבע שנות מאסר וקנס של 750 אלף יורו.

קרוויאל צבר פוזיציות לונג בהיקף של עשרות מיליארדי יורו בשוקי החוזים העתידיים על מדדי מניות אירופים - בעיקר דאו ג'ונס יורו סטוקס 50 ומדד דאקס הגרמני - על בסיס ההערכה כי בשווקים אלה צפויות עליות. הנפילות החדות שנרשמו בבורסות בתחילת שבוע שעבר הן שגרמו להפסדים הכבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully