וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ל-HOT ו-yes בקרב על ערוצי החינם

צבי זרחיה

29.1.2008 / 13:53

ערוצים 9, 23 ו-24 לא ייכנסו לחבילת הערוציים החינמית שתכלול את הערוץ הראשון, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 33 וערוץ הכנסת

ניצחון ל-HOT ו-yes: הערוץ הרוסי, ערוץ 9; ערוץ המוסיקה, 24; וערוץ הטלוויזיה החינוכית, 23 - לא ייכללו בחבילת ערוצי החינם. בסוף 2008 יוכל הצרכן ליהנות מחמישה ערוצי חינם בטלוויזיה - 1, 2, 10, 33 ו-99 - כך עולה מהחלטה שקיבלה בצהריים ועדת הכלכלה שאישרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק בעניין. עם זאת, הצרכנים יחויבו לרכוש ממיר בעלות חד פעמית של כ-400 שקל.

בעקבות לחצים כבדים שהפעילו נציגי HOT ו-yes, הנהלת הקואליציה, משרד האוצר ושבעה משרדי לובינג, דחתה הוועדה את ההצעות לצרף לחבילת הערוצים חינם את הערוץ הרוסי, ערוץ המוסיקה, וערוץ הטלוויזיה החינוכית. ב-HOT ו-yes חששו שצירוף הערוץ הרוסי וערוצים נוספים יגרום לנטישה גבוהה של מנויים.

בעד צירוף הערוצים הצביעו רק שישה ח"כים: אמנון כהן (ש"ס), צבי הנדל (איחוד לאומי), רוברט אילטוב וסטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), יולי אדלשטין וגלעד ארדן (ליכוד). נגד הצביעו תשעה ח"כים: יואל חסון ויוחנן פלסנר (קדימה), יצחק וקנין (ש"ס), יורם מרציאנו (עבודה), אלחנן גלזר (גימלאים), חנה סוויד (רע"מ), אבשלום וילן (מרצ) ויעקב כהן (יהדות התורה).

לנוכח הלחצים שהופעלו על הח"כים, הודיע יו"ר הוועדה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) שהדיון יהיה סגור, ונציגי התקשורת לא השתתפו בו. לעומת זאת, נציגי הממשלה ישבו בדיון.

הדיון על הנהגת חבילת ערוצים חינם בטלוויזיה הפך לא רק לדיון כלכלי אלא פוליטי. על רקע ההערכות להקדמת הבחירות בעקבות דו"ח ועדת וינוגרד שיפורסם מחר, נערכה תחרות בכנסת על קולו של הבוחר הרוסי. יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, הורה לנציגיו לתמוך בצירופו של הערוץ הרוסי.

ח"כים יוצאי ברית המועצות לשעבר, בראשות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), מרינה סולודקין, זאב אלקין (קדימה) ויולי אדלשטיין (ליכוד) דרשו לצרף את הערוץ הרוסי לחבילת החינם. בתגובה לכך, איים משרד האוצר במשיכת הרפורמה כולה מהכנסת.

בכנסת מעריכים כי בעת שהצעת החוק תועלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית למליאה, תוגש הסתייגות לצירופם ברגע האחרון של הערוצים: 9, 23, 24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully