וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטי החוצות בדרך חזרה לאיילון

צבי זרחיה

29.1.2008 / 15:02

משה נור: נמצאו מחקרים שאוששו את הטענה שהשלטים דווקא תורמים לעירנותם של הנהגים בכבישים

שלטי החוצות חוזרים לנתיבי איילון: ועדת הכלכלה אישרה בצהריים פעם נוספת את העלאתו להצבעה בקריאה ראשונה של הצעת "חוק השילוט", המאפשרת הצבת שלטים מסחריים בנתיבי איילון. מדובר בהצעת חוק שהוגשה על ידי ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) שאוחדה עם הצעת החוק שהגיש ח"כ יואל חסון (קדימה).

חברות שילוט החוצות הודיעו כי בשבוע הבא, אם תאושר הצעת החוק בקריאה הראשונה, יפנו לבית המשפט בבקשה שיתיר להם להחזיר את שלטי החוצות לאורך נתיבי איילון.

הוועדה אישרה בשבוע שעבר את העלאתה של הצעת החוק להצבעה בקריאה הראשונה. אולם, לבקשתו של ח"כ דב חנין (חד"ש), התקיימה הצבעה חוזרת בעניין שבה לא השתנתה התוצאה.

משה נור מחברת שלטי החוצות נור, אמר כי הח"כים הבינו שאין כל קשר נסיבתי בין תאונות הדרכים לשלטי החוצות. שום מחקר לא אושש טענה זו ובמחקרים אחרים גם נמצא ששלטי חוצות אף תרמו לערנות של הנהג.

11 בעד, 3 נגד

הממשלה התנגדה לחוק אבל הנהלת הקואליציה גייסה ח"כים מטעמה כדי שיתמכו בהצעת החוק. לקראת ההצבעה גויסו ח"כים לוועדה שאינם חברים בה על מנת שיתמכו בה. בין המגויסים נמנים ח"כ עמיר פרץ (עבודה), ראובן ריבלין (ליכוד) סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), מנחם בן ששון (קדימה).

בעד הצעת החוק הצביעו 11 ח"כים: מנחם בן ששון, מיכאל נודלמן, יואל חסון (קדימה), אמנון כהן, ויעקב מרגי (ש"ס), יורם מרציאנו ועמיר פרץ (עבודה), אלחנן גלזר (גימלאים) , סטס מיסז'ניקוב, וסופה לנדבר (ישראל ביתנו) וחנה סוויד (חד"ש).

נגד הצעת החוק הצביעו שלושה ח"כים: גלעד ארדן, ראובן ריבלין (ליכוד), ויעקב כהן (יהדות התורה). חנין, שלא היה יכול להשתתף בהצבעה, מאחר שאינו חבר בוועדה, אמר כי הצעת החוק איננה נכונה, אינה מתאימה ואינה ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully