וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

29.1.2008 / 23:14

המשקיעים בניו יורק דרוכים לקראת החלטת הריבית מחר. הדאו ג'ונס עלה בכ-0.8% והנאסד"ק הוסיף לערכו כ-0.35%

לאחר פתיחת השבוע החיובית אתמול, נסחרו המדדים בוול סטריט במגמה חיובית גם הערב: מדד דאו ג'ונס הוסיף כ-0.8% ל-12,480 נקודות ומדד S&P500 הרחב יותר טיפס ב-0.6% ל-1,362 נקודות. מדד נאסד"ק עלה בכ-0.35% ל-2,358 נקודות.

המשקיעים דרוכים לקראת החלטת הריבית מחר, בתום יומיים של התייעצויות בועדת השוק הפתוח. החוזים העתידיים על הריבית בארה"ב אותתו בערב על סבירות של כמעט 90% להפחתה של 0.5%, סבירות שהובילה מן הסתם גם היום לירידת התשואות באגרות החוב. כזכור, בשבוע שעבר הוריד הבנק הפדראלי את הריבית ב-0.75%, בצעד דרמטי ובניסיון לעצור את הירידות החדות בשווקים שהחלו באסיה והתפשטו לאירופה.

גם זרם הנתונים המעידים על האטה בכלכלה האמריקאית המשיך הערב: קרן המטבע הבינ"ל אמרה שהצמיחה העולמית צפויה לרדת השנה ל-4.1% - הנמוכה ביותר זה 5 שנים - לעומת תחזית קודמת של 4.4%. חמור מכך, מבחינת המשקיעים באמריקה: הקרן הורידה את תחזית הצמיחה לארה"ב מ-1.9% ל-1.5%. עוד אינדיקציה להאטה ניתן למצוא במדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שירד בינואר לרמה של 87.9 לעומת 90.6 בדצמבר, לפי נתוני חברת המחקר קונפרנס בורד.

מעבר לנתוני המקרו, ממשיכה עונת הדו"חות במלוא המרץ לסכם את הרבעון האחרון של 2007 ואת השנה כולה, ולהכתיב את המסחר במניות מסוימות. בואינג, יצרנית המטוסים מסיאטל, הוסיפה 4.3% בציפייה לדו"חות ובהם רווח של 1.32 דולרים למניה, תחת הכנסות רבעוניות של 17.33 מיליארד דולר.

חברת הפארמה אלי לילי עברה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על עלייה של פי 6.4 ברווח הנקי, ל-854.4 מיליון דולר, או 90 סנט למניה (Non-GAAP). הכנסות החברה עלו ב-22% והסתכמו ב-5.19 מיליארד דולר. גם ענקית התרופות מרק שצפויה לפרסם את דו"חותיה, איבדה כ-2.5%. האנליסטים מצפים לרווח של 74 סנט למניה ולהכנסות של 6.29 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2007.

אורכית זינקה, צורן צנחה

בקרב הישראליות, זינקה אורכית בכ-24.5% במחזור גדול, ללא הודעה נראית לעין. ככל הנראה שוב חוזרות השמועות הותיקות על לקוח חדש. NDS פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה הפיסקלית. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, עם הכנסות שהסתכמו בכ-214 מיליון דולר, לעומת כ-194 מיליון שצפו לה האנליסטים. בנוסף, הציגה החברה רווח של 68 סנט למניה, לעומת רווח של 61 סנט אשר צפו לה האנליסטים.

מניית צורן צנחה לאחר שדיווחה אתמול אחרי המסחר על תוצאות איומות לרבעון הרביעי ולשנת 2007. התוצאות עמדו פחות או יותר בתחזיות, אך החברה הנמיכה את תחזיותיה לרבעון הראשון, ובמסחר המאוחר צנחה המניה ב-22%. באופן תמוה למדי, בית ההשקעות נידהאם ושות' העלה את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"קנייה חזקה".

אלווריון הודיעה היום כי NGI, ספקית גדולה של שירותי אינטרנט באיטליה, פרסה את פתרונות ה-BreezeACCESS וה-BreezeNET של אלווריון, לצורך אספקת שירותי פס רחב אלחוטי מהירים בצפון איטליה.

אלון USA זינקה היום לאחר שאיבדה כמחצית משווייה בשלושת החודשים האחרונים. הזינוק היום תמוה כיוון שחברת האנרגיה ואלרו, שמתמקדת אף היא בבתי זיקוק, דיווחה על תוצאות חלשות מהצפוי על רקע מרווחים קטנים מהצפוי בשוק הדלק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully