וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות בעקבות השווקים באסיה

מיכאל רוכוורגר

30.1.2008 / 10:26

המעו"ף יורד ב-0.5%, ת"א 100 מאבד 0.2%, והתלטק משיל 1%. מחזור המסחר מסתכם ב-105 מיליון שקל

הירידות בבורסות אסיה הבוקר גוברות על העליות אתמול בארה"ב ואירופה, ומושכות את הבורסה לניירות ערך בתל אביב לפתיחת מסחר שלילית ביום המסחר הרביעי והלפני האחרון של השבוע.

מדד המעו"ף יורד ב-0.5% לרמה של 1,070 נקודות, מדד תל אביב 100 מאבד 0.2% לרמה של 1,016 נקודות, מדד התל טק משיל 1%. מחזור המסחר מסתכם ב-105 מיליון שקל.

המסחר באחד העם התנהל אתמול בסימן התאוששות, לאחר ימים קשים של נפילות כואבות. מדד ת"א 25 (המעו"ף) עלה ב-2.6%, מדד תל אביב 100 הוסיף 2.6%, מדד תל-טק עלה ב-1.8%, כשמי שבלט בעליות היה מדד היתר 50 שזינק ב-6.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל. באפיק הסולידי השחרים הארוכים עלו עד 0.3%.

שלשום הותיר בנק ישראל את הריבית לחודש פברואר במשק על כנה ברמה של 4.25%. הדבר גרר אתמול להמשך צלילתו של הדולר, אשר נחלש אתמול ב-1.9% נוספים והשלים ירידה של 5.4% מתחילת השנה. שערו היציג נקבע על רמה של 3.639 - רמה שבה נסחר לאחרונה לפני כ-11 שנה. היום צפויים להתפרסם מסקנות דו"ח ועידת וינוגרד. קשה לקבוע מה יהיו השלכותיה על הבורסה בתל אביב, אם כי בתקופה האחרונה מה שמשפיע ומכתיב את הכיוון בה, הוא הנעשה בשווקי העולם בכלל ובארה"ב בפרט.

למרות שבבנק ההשקעות השווייצי UBS הורידו שלשום את תחזית הצמיחה למשק הישראלי מ-4.2% ל-3.8%, לגבי שוק המניות הישראלי הכלכלנים של הבנק השווייצי כנראה אופטימיים יותר. אתמול העלה UBS את המלצתו לשוק המניות הישראלי מ"תשואת חסר" ל"תשואת יתר". בנוסף לכך, ב-UBS החליפו בתיק המניות הישראלי את טבע, במניה של קבוצת דלק של יצחק תשובה.

בארה"ב הסתיים המסחר אמש במגמה חיובית תוך כדי עליות שערים של המדדים המובילים. מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.35%, מדד הדאו ג'ונס הוסיף כ-0.8% ומדד ה-500 P&S עלה ב-0.6%. עיני המשקיעים בכל העולם יהיו נשואות היום אל ארה"ב, שם יפרסם הבנק הפדרלי את גובה הריבית בארה"ב לטווח קצר. החוזים העתידיים על הריבית הצביעו אתמול על סיכוי של 90% להפחתה נוספת של הריבית בארה"ב בשיעור של 0.5% לרמה של 3%.

בקרב המניות באחד העם, מניות חברות הנדל"ן הגדולות, אפריקה ישראל, אפריקה נכסים, גזית גלוב, נכסים ובנין, דלק נדל"ן, אלוני חץ ולאומי ינסו להמשיך את המומנטום החיובי מאתמול. מניות חברות הכימיה כי"ל ומכתשים אגן שבשליטת דיסקונט השקעות, תמשיך להיסחר על רקע ההערכות בדבר זהות רוכשת הפוטנציאלית שלה, לאחר ששלשום דווח כי דיסקונט השקעות מעוניינת לממש את החזקתה בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully