וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת ההורים: מחסור במטרנה

רינה רוזנברג

30.1.2008 / 10:46

המחסור עלול להימשך בשבועיים הקרובים, וללקוחות מוצע לרכוש את התחליפים באמצעות משלוח לביתם בהנחה של 10%

אם חיפשתם בשבוע האחרון את תחליף חלב האם שלב 1 של מטרנה ולא מצאתם אותו, אתם לא לבד. בכמה נקודות מכירה נרשם מחסור בו ובתחליף המהדרין לתינוקות עד גיל שישה חודשים.

המחסור נובע ממעברה של חברת מוצרי מעברות למפעל ייצור חדש למוצרי מטרנה, בהשקעה של כ-30 מיליון שקל. המחסור עלול להימשך גם בשבועיים הקרובים, וללקוחות מוצע לרכוש את התחליפים באמצעות משלוח לביתם, שיגיע בתוך 72 שעות (לא כולל ימי מנוחה) בהנחה של 10%.

בעיני הורים רבים החלפת פורמולות היא בעייתית, והבשורה על המחסור התקבלה בדאגה. איילה, אם לתינוק בן שבועיים, ניסתה למצוא את תחליף שלב 1 החלבי בכמה סניפי סופר-פארם באזור גבעתיים, ללא הועיל. "מעבר לתחליף חלב אחר יבלבל את מערכת העיכול של הבן שלי", היא מתלוננת, "ומהניסיון שלי עם הבת הבכורה, מחכים לי לילות עמוסי בכי שינבעו מגזים וכאבי בטן".

ההמלצה הרפואית היא לא להגיע למצב שבו צריך להחליף בין פורמולות של חברות שונות. "מערכת העיכול של התינוק מתייצבת על פורמולה אחת עם הרכבים מסוימים במינונים מדויקים", אומר ד"ר צחי גרוסמן, מומחה לרפואת ילדים ממכבי שירותי בריאות. "אף שההבדלים לא רבים - הם עדיין קיימים". עם זאת, גרוסמן מציין כי לילדים בריאים לא נשקפת סכנה בריאותית במעבר בין פורמולות.

מהחברה נמסר כי המחסור אינו כלל-ארצי, אלא נרשם בכמה נקודות מכירה בלבד ובמשך כמה ימים בלבד. מטרנה מבטיחה כי עד יום חמישי יחזרו למדפים מוצרי המהדרין של שלב 1, ועד יום ראשון יגיע גם התחליף החלבי.

השוק מתכווץ

בתוך כך, מטרנה הקטינה את משקל האריזות של כ-13 ממוצריה, אך אינה מתכוונת להפחית את המחיר בהתאם, אלא ליידע את הצרכן באמצעות מדבקה שתופיע על גבי האריזה. אריזת אבקת מטרנה של 450 גרם תקטן ל-400 גרם ותימכר באותו מחיר (כ-35 שקל), ואריזות החיסכון, שהכילו 750-800 גרם אבקה, יוקטנו ל-700 גרם ויימכרו באותו מחיר - כ-50 שקל. בתוך כל אריזה יחולק קופון הנחה בסך 5 שקלים לרכישה הבאה, שיהיה בתוקף עד 15 במאי 2008.

הסיבה להקטנת החבילות, אומרים במעבדות מטרנה, היא המעבר למפעל הייצור חדש, שנבנה במשך שנתיים - ובעקבות כך שינוי במרקם האבקה. לפי החברה, האבקה המשופרת מורכבת מגרגרים הכולאים בתוכם יותר אוויר, ומכיוון שכך קשה יותר לדחוס את האבקה ויש צורך בהקטנת משקל האריזה ב-50-100 גרם.

את העלייה במחיר מסבירים במטרנה בהתייקרות של חומרי הגלם. לדברי יגאל גלי, מנכ"ל קבוצת מעברות, "במאי 2007 העלינו בפעם הראשונה את המחירים ב-5%. בספטמבר 2007, כששאר השוק העלה מחירים, אנחנו לא העלינו, וכעת אנחנו מבצעים בעצם תיקון מחיר. חשוב לזכור כי בתחום מוצרי החלב בעולם היתה עלייה של 80% במחירם של חומרי הגלם".

  • עוד באותו נושא:
  • מטרנה
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully