וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר נסגר בירידות שערים

מיכאל רוכוורגר

30.1.2008 / 21:41

הירידות בבורסות בעולם הכבידו על שוק המניות הישראלי. המעו"ף ירד ב-0.4%, ת"א 100 איבד 0.2% והתל טק הוסיף 0.8%

הירידות בבורסות אסיה ואירופה הכבידו על שוק המניות הישראלי, ומשכו את הבורסה לניירות ערך בתל אביב לירידות שערים ביום המסחר הרביעי והלפני האחרון של השבוע.

מדד המעו"ף ירד ב-0.4% לרמה של 1,071.4 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 0.2% לרמה של 1,016.6 נקודות, מדד התל טק הוסיף 0.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.96 מיליארד שקל. באפיק הסולידי ירדו מחירי השחרים הארוכים ב-0.3% והם נסחרים כעת בתשואה של 6.19%.

בשוק המט"ח, לאחר שירד אתמול לשפל של כ-11 שנה, התאושש הדולר היום קלות בשיעור של 0.192% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.6460 שקלים. בנק ישראל הותיר שלשום את הריבית לחודש פברואר במשק על כנה ברמה של 4.25%.

למרות שבבנק ההשקעות השווייצי UBS הורידו שלשום את תחזית הצמיחה למשק הישראלי מ-4.2% ל-3.8%, נשארים כלכלני הבנק אופטימיים יותר לגבי שוק המניות הישראלי. אתמול העלה UBS את המלצתו לשוק המניות הישראלי מ"תשואת חסר" ל"תשואת יתר". בנוסף לכך, ב-UBS החליפו בתיק המניות הישראלי את טבע, במניה של קבוצת דלק של יצחק תשובה.

טבע דיווחה היום כי תמשיך לשווק את תרופת הפרוטוניקס לאחר שווית', יצרנית התרופה המקורית, לא הצליחה להגיע להסכם עם החברה ישראלית לגביה והשיקה אף היא גירסה גנרית לתרופה. ווית' וטבע מנהלות בבית המשפט מאבק משפטי לשיווק התרופה בבית המשפט בניו ג'רסי.

המסחר בארה"ב נפתח היום בירידות שערים של המדדים המובילים. לפני כחצי שעה הודיע הפדרל ריזרב על הורדת הריבית ב-0.5% לרמתה הנמוכה מאז יוני 2005 - 3%.

בקרב המניות באחד העם, אלוני חץ דיווחה היום כי הפסיקה משא ומתן לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן האירופית בתמורה ל-130 מיליון יורו.

מניות הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי ניסו היום להמשיך את המומנטום החיובי מאתמול, אך בהצלחה מעורבת. מדד הבנקים ירד קלות ב-0.1%.

מניות חברות הכימיה כי"ל ומכתשים אגן תמורת כ-330 מיליון שקל וצפויה לרשום בעקבות כך רווח הון של כ-172 מיליון שקל. סלקום תנסה לגייס מחר כ-250 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית של איגרות חוב במסגרת הרחבת שתי סדרות של איגרות החוב קיימות של החברה.

חברת מגל מערכות שבשליטת דיסקונט השקעות, תמשיך להיסחר על רקע ההערכות בדבר זהות רוכשת הפוטנציאלית שלה, לאחר ששלשום דווח כי דיסקונט השקעות מעוניינת לממש את החזקתה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully