וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בוול סטריט למרות הפחתת הריבית

אסף רותם

30.1.2008 / 23:36

ברננקי הוריד את הריבית לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2005 - 3%, אבל המסחר נסגר בירידות. הדאו ג'ונס איבד 0.5%.

הבנק הפדרלי, בראשותו של הנגיד בן ברננקי, הוריד את הריבית בארה"ב ב-0.5% לרמה של 3%, הנמוכה ביותר מאז יוני 2005. הורדת הריבית היתה צפויה, על רקע המשבר הכלכלי המסתמן בכלכלת ארה"ב. בהודעת הבנק הודגש הלחץ על השווקים הפיננסים וציפיות כי האינפלציה תתמתן כמניעים להורדת הריבית. אולם, המדדים שעברו לעליות בעקבות הורדת הריבית, סיכמו את היום בירידות:

מדד נאסד"ק איבד כ-0.4% לרמה של 2,349 נקודות; מדד דאו ג’ונס איבד 0.5% לרמה של 12,430 נקודות וגם מדד S&P 500 איבד 0.5% לרמה של 1,355 נקודות.

היום בשעה 21:15, שעון ישראל, הודיע כצפוי נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כי הוא מוריד את הריבית בשיעור של 0.5% לרמה של 3% - ובצירוף להורדה הדרמטית בשבוע שעבר, מדובר הורדה של 1.25% בפרק זמן של שבוע בלבד.

אולם, למשקיעים יש שפע של סיבות להמשיך ולפחד מהמיתון האמריקאי: משרד המסחר האמריקאי פירסם היום את נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי. כלכלת ארה"ב רשמה האטה חדה ברבעון הרביעי של 2007 וצמחה ב-0.6% - קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה מאז שיצאה ממיתון בשנה 2007.

הכלכלה האמריקאית צמחה בשנת 2007 ב-2.2%, בהתאם לתחזיות - קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה מזה חמש שנים לעומת צמיחה של 2.9% ב-2006.

במסגרת הזרמת הכספים הזרה לארה"ב, הודיע היום תאגיד ההשקעות של ממשלת סינגפור (GIC) כי הוא שוקל לחלץ גופים נוספים שייקלעו לקשיים, כך אמר בכיר בארגון בראיון ל"ביזנס טיימס". התאגיד הזרים בחודשים האחרונים מיליארדי דולרים למוסדות פיננסים שנקלעו לקשיי נזילות בעקבות משבר האשראי העולמי.

בהמשך לדיווחים על סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, הודיע היום ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פילון, כי הממשלה בראשותו תגן על הבנק מפני השתלטות עוינת מצד בנקים זרים. סוסייטה ז'נרל חשף בשבוע שעבר הפסדים בסך 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) בעקבות הונאה שביצע אחד מסוחריו, אשר הפכו אותו ליעד מועדף עבור השתלטות.

חדשות טובות לטבע

חברת התעשייה 3M, המייצרת מגוון מוצרים, החל מפתקים נצמדים (Post-its) ועד דבקים תעשייתיים ומוצרים רפואיים, דיווחה על ירידה ברווח הנקי ברבעון הרביעי, על רקע הכנסה חד פעמית גדולה ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה, שתוצאותיה נחשבות למדד למצב השוק האמריקאי בשל נוכחותה בתחומים שונים ורבים, דיווחה על רווח נקי בסך 851 מיליון דולר לעומת 1.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2006.

מניית ענקית האינטרנט יאהו נפלה על רקע הודעתה כי תקצץ אלף משרות, כתוצאה מירידה ברווחיה במשך שמונה רבעונים ברציפות. בנוסף, תערוך החברה תוכניות ארגון מחדש השנה, אשר יביאו לתזרים מזומנים טוב יותר ב-2009.

דו"ח שפירסם Bernstein Research קובע כי כ-27% ממכשירי ה-iPhone שמכרה אפל ב-2007 נפרצו, כך שניתן להשתמש בהם ברשתות של חברות סלולר שאין להם הסכם עם אפל. מכירות מוצר ה-iPhone של החברה מהוות נתח ניכר מהכנסות החברה. עם זאת, החברה מקבלת תמלוגים מחברת AT&T שמשווקת את חבילת התקשורת למכשיר. אובדן ההכנסות בגין תמלוגים על מכשירים פרוצים, אשר פועלים ברשתות תקשורת אחרות מלבד AT&T, עשוי להגיע למאות מיליוני דולרים עבור כל אחת משתי החברות.

חדשות טובות לחברת טבע: החברה הודיעה כי תמשיך לשווק את תרופת הפרוטוניקס לאחר שווית', יצרנית התרופה המקורית, לא הצליחה להגיע להסכם עם חברה ישראלית לגביה והשיקה אף היא גירסה גנרית לתרופה. ווית' וטבע מנהלות בבית המשפט מאבק משפטי לשיווק התרופה בבית המשפט בניו ג'רסי.

קומברס דיווחה אמש על המלצות דו"ח ועדת הבדיקה המיוחדת של הדירקטוריון לעניין פרשת הבקדייטינג בחברה. המלצות הוועדה, שהנהלת החברה כבר הודיעה כי תאמץ, כוללות הקמת ועדה מיוחדת של הדירקטוריון שתאשר הקצאת אופציות.

קליקסופטוור, חברת פתרונות התוכנה לניהול ואופטימיזציה של מערך עובדים בשטח, פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה. החברה סיימה את השנה עם צמיחה של 23% בהכנסות ל-40 מיליון דולר. עם זאת, על אף השנה המוצלחת, גרמה עלייה חדה בהוצאות התפעול לצניחה של 50% ברווח הנקי ברבעון הרביעי לכ-500 אלף דולר בלבד, 2 סנטים למניה לעומת רווח נקי של 1.1 מיליון דולר, 4 סנטים למניה, ברבעון המקביל.

מנייתה של חברת מגל מערכות ביטחוןזינקה לאחר שהחברה חתמה על העסקה הגדולה בתולדותיה - קיבלה הזמנה בהיקף של כ-45 מיליון דולר לאספקת מערכת הגנה היקפית למתקני תשתיות. הפרויקט כולל התקנת מערכות גידור והגנה הנשלטות על ידי מערכות וידיאו ומצלמות מעקב. הנהלת מגל צפויה להכיר בהכנסות מהזמנה זו במהלך השנתיים הבאות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully