וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: צפי לפתיחה במגמה מעורבת

נתן שבע

31.1.2008 / 8:19

הורדת הריבית אתמול בארה"ב לא ריגשה את השווקים בעולם. בוול סטריט נסגר המסחר בירידות, ובאסיה נרשמת מגמה מעורבת

הורדת הריבית אתמול בארה"ב לא ריגשה יתר על המידה את השווקים בעולם, כך שמי שציפה לחגיגת קניות היום בתל אביב עשוי להתבדות. אמש נרשמו ירידות קלות בארה"ב ובמזרח נרשמת מגמה מעורבת - עליות בטוקיו אך ירידות במדד ההנג סנג הסיני ובהודו. כך עשויה הבורסה לפתוח את המסחר במגמה מעורבת.

הנגיד ברננקי הוריד אמש את הריבית ב-0.5% לרמה של 3% ובסך הכל הפחית את הריבית בשמונה ימים ב-1.25% - ההורדה החדה ביותר מאז 1984. בכך חזרה הריבית לרמה של 3% - רמה בה לא ביקרה מאז יוני 2005. הורדת הריבית היתה בסך הכל צפויה, כך שזו הסיבה המרכזית כי השווקים לא יצאו מגדרם. אתמול הגיעו נתונים נוספים על הבלימה בצמיחה של כלכלת ארה"ב. ברבעון הרביעי צמח המשק ב-0.6% בחישוב שנתי - חצי ממה שהעריכו הכלכלנים.

פער הריביות בין הריבית בישראל לבין זו האמריקאית עומד היום על 1.25% בעקבות הורדת הריבית, מה שצפוי להחליש עוד את הדולר, שממשיך להיסחר סביב ה-3.6 שקלים לדולר - רמת שפל של 10 שנים.

את הבורסה לא עניינה יתר על המידה ועדת וינוגרד בימים האחרונים. המשק הישראלי הוא גלובלי כך שהוא מושפע יותר ממה שקורה בחו"ל, והרבה פחות מהמצב הפוליטי כל עוד לא חל זעזוע של ממש. בסופו של דבר מסקנות הוועדה מותירות את ראש הממשלה בינתיים בשלטון.

במניות הדואליות - טבע תפתח בפער חיובי קל של 0.1% לאחר שתמשיך ותשווק את תרופת הפרוטניקס בעלת היקף מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה. החברה הודיעה אתמול כי לא הגיע להסדר עם מפתחת התרופה המקורית וכתוצאה מכך ההערכות הן כי החברה הישראלית תמשיך לשווק את התרופה.

מגל זינקה אתמול ב-28%, לאחר שקיבלה הזמנה ענקית בהיקף של 45 מיליון שקל. המניה תפתח היום בפער שלילי של 3.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully