וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת הצעצועים מהמדפים לא פגעה במאטל: רשמה עלייה של 15% ברווחיה ברבעון הרביעי

הדר תדמור

31.1.2008 / 14:14

הודות להטבות מס עלו רווחי מאטל, על אף הפרשה של 42 מיליון דולר לכיסוי הוצאות הורדת צעצועים מהמדפים



מאטל, יצרנית הצעצועים האמריקאית האחראית בין היתר על ברבי וצעצועי פישר פרייס, רשמה עלייה של 15% ברווחיה ברבעון הרביעי, הודות להטבות מס שקיבלה, אשר קיזזו את ההפרשות שנאלצה לרשום כדי לכסות על הפסדים מהורדת צעצועים מהמדפים בשל גורם עופרת בצבע.



הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-328.5 מיליון דולר, או רווח של 89 סנט למניה ברבעון הרביעי. ברבעון הרביעי רשמה מאטל הפרשה של 42 מיליון דולר הקשורה להורדת הצעצועים המסוכנים מהמדפים. הכנסות החברה ברבעון הרביעי עלו ב-4% והסתכמו ב-2.19 מיליארד דולר.



בכלל שנת 2007 רשמה מאטל עלייה ברווחיה ל-600 מיליון דולר, לעומת רווח של 592 מיליון דולר ב-2006. הכנסותיה עלו ב-6% והסתכמו ב-5.97 מיליארד דולר. בכלל שנת 2007 רשמה מאטל הפרשה של 68.4 מיליון דולר הקשורה להורדות הצעצועים מהמדפים ברחבי העולם.



בקיץ האחרון הורידה מאטל 21 מיליון צעצועים מתוצרת סין ממדפי החנויות ברחבי העולם, לאחר שנמצאו מכילים רמות גבוהות מדי של עופרת, שעשויה להיות רעילה אם תעוכל על ידי פעוטות, בשכבות הצבע שלהם. בתחילה הטילה מאטל את האחריות לפגמים ביצרנים הסיניים, האשמה שהובילה לבהלה בקרב מיליוני צרכנים במדינות המערב ולרתיעה ממוצרים מתוצרת סין, אך לבסוף נאלצה לפרסם התנצלות חסרת תקדים בפני העם הסיני ולהודות כי 85% מהפגמים שנתגלו מקורם בליקויי עיצוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully