וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווחים הראשונים של ז'רום קרוויאל - הסוחר שצבר הפסדי ענק בסוסייטה ז'נרל - מהפיגועים בלונדון ב-2005

סוכנויות הידיעות

31.1.2008 / 14:23

קרוויאל הרוויח 500 אלף יורו מהימור נגד מניית חברת הביטוח אליאנץ שנפלה עם הפיצוצים בתחתית בלונדון



ז'רום קרוויאל, הסוחר שגרם להפסדי הענק בבנק סוסייטה ז'נרל הצרפתי, קיבל את תיאבונו לפעולות מסחר בלתי מורשות מרווח של חצי מיליון יורו בעקבות הפיגועים בלונדון בקיץ 2005, דיווח העיתון "לה מונד" הצרפתי.



קרוויאל אמר לחוקרי המשטרה כי הימר שמניית חברת הביטוח הגרמנית אליאנץ תיפול - הימור שהשתלם ביולי 2005 כאשר פיצוצים ברכבת התחתית בלונדון שגרמו למותם של 52 אנשים ופציעתם של מאות הובילו לצניחת שוקי המניות ברחבי אירופה.



"הניסיון הראשון שלי בהימורים מסוג זה היה ב-2005, כאשר צברתי פוזיציה נגד מניות אליאנץ בהימור על ירידות בשווקים", אמר קרוויאל לחוקרים. "יצא שהשוק באמת נפל קצת לאחר מכן כתוצאה מהפיגועים בלונדון, וזה הניב רווח של חצי מיליון יורו" אמר. הוא הוסיף כי הסתיר רווחים אלו, שהיו רק ההתחלה של סדרת הימורים והסתרות שבסופו של דבר הובילו להפסד של 4.82 מיליארד יורו של סוסייטה ז'נרל.



באם הוא דובר אמת, פירוש הדבר הוא כי קרוויאל החל בסדרת ההימורים הבלתי מאושרים שלו חודשים ספורים בלבד לאחר שקודם לתפקיד סוחר זוטר. הוא גם הימר לא רק על תעודות סל ועל מדדים, אלא גם על מחירי מניות ספיציפיות.



"יותר מכל, רציתי להרוויח כסף עבור הבנק. זה היה המניע העיקרי שלי", אמר קרוויאל לחוקרים, בד בבד עם תיאורים כיצד זייף מסמכים ופרץ למחשבים על מנת להסתיר את פעולותיו, שבסופו של דבר עלו לסוסייטה ז'נרל במיליארדי דולרים.



עם זאת, במהלך השנתיים בהן ביצע הימורים שונים על מהלכים בשווקים, גם רשם רווחים יפים - בסוף דצמבר, לדבריו, היו בידיו רווחים בסך 1.4 מיליארד יורו. לטענתו, קשה להאמין כי הממונים עליו לא ידעו אודות פעולותיו כלל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully