וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BNP פאריבה מאשר: שוקל השתלטות אפשרית על סוסייטה ז'נרל

אשר שכטר

31.1.2008 / 14:39

דובר מטעם הבנק הגדול בצרפת אישר את הדיווחים לפיהם BNP שוקל להגיש הצעת רכש לסוסייטה ז'נרל



BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, אישר היום את הדיווחים לפיהם הוא שוקל להגיש הצעת רכש ליריבו סוסייטה ז'נרל, שחשף בשבוע שעבר הפסד בסך 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) בעקבות הונאת ענק שביצע לטענתו אחד מסוחריו.



דובר מטעם הבנק הצרפתי, שנשאלה על הדיווחים לפיהם BNP פאריבה שוקל השתלטות אפשרית, על יריבו, הבנק השני בגודלו בצרפת, אמרה כי "אנו שוקלים את זה, פשוט משום שכל אירופה שוקלת כרגע את זה". מניית סוסייטה ז'נרל עולה ב-2% בעקבות הדברים.



בימים האחרונים זינקה מניית סוסייטה ז'נרל, שנפלה ב-40% ב-2007, בעקבות דיווחים לפיהם BNP שוקל להגיש הצעת רכש עבור סוסייטה ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, פועל מאחורי הקלעים לקידומו של המיזוג במטרה ליצור ענק בנקאות צרפתי שימנע השתלטות זרה על סוסייטה ז'נרל. מניית סוסייטה ז'נרל עדיין רחוקה ב-45% מהשיא שרשמה במאי.



האפשרות של השתלטות עוינת על סוסייטה ז'נרל בעקבות קשייו הפיננסים הובילה בנקים זרים רבים, בהם HSBC וברקליס הבריטי, דויטשה בנק הגרמני, בנקו סנטנדר הספרד ויוניקרדיט האיטלקי, להביע עניין ברכישת הבנק, אולם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פילון, אמר ביום רביעי כי הממשלה בראשותו תגן על סוסייטה ז'נרל מפני השתלטות עוינת מצד בנקים זרים.



"ממשלת צרפת לא תיתן לסוסייטה ז'נרל להפוך למטרה של השתלטויות עוינות מצד בנקים אחרים", אמר פילון, שהוסיף כי "הממשלה נחושה להשאיר את סוסייטה ז'נרל כבנק צרפתי". היומון הצרפתי "לס אקוס" דיווח כי BNP כבר גייס יועצים ואף נפגש עם שני יועצים בכירים של סרקוזי לקראת ההשתלטות על סוסייטה ז'נרל.



חברי הדירקטוריון של סוסייטה ז'נרל החליטו אמש להשאיר את יו"ר הבנק והמנכ"ל השותף דניאל בוטון בתפקידו, למרות הלחצים שהופעלו על הנהלת הבנק לפטרו בעקבות ההפסדים. ב-1999 הצליח בוטון בן ה-57 להדוף ניסיון השתלטות קודם של BNP על סוסייטה, אשר הופרט ב-1987 לאחר 42 שנים של בעלות ממשלתית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully