וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים של הסנאט אישרה חבילת תמריצים לכלכלה האמריקאית הכוללת הקלת מס בסך 14.4 מיליארד דולר לחברות

סוכנויות הידיעות

31.1.2008 / 15:20

הקלת המס תאפשר לחברות לנצל הפסדים תפעוליים השנה ובשנה שעברה לקבלת החזרי מס על חמש שנים אחורה



בנקים, חברות משכנתאות וחברות בנייה צפויים להרוויח מהטבת מס בסך 14.4 מיליארד דולר שאושרה ביום רביעי בוועדת הכספים של הסנאט האמריקאי כחלק מחבילת תמריצים לכלכלה האמריקאית.



אחד מסעיפי חבילת התמריצים שאישרה ועדת הכספים יאפשר לעסקים להשתמש בהפסדים תפעוליים בשנים 2007-2008 בשביל לקבל החזר על מסים ששולמו בחמש השנים הקודמות. ללא חוק זה, על החברות יהיה לחכות כמה שנים בטרם יוכלו לנצל הפסדים אלה לטובת החזרי מס על רווחים עתידיים. לפי הערכות, הסעיף יביא להחזר של כ-14.4 מיליארד דולר לחברות אמריקאיות השנה. עם זאת, יש הטוענים כי סעיף זה אינו צפוי להשפיע במידה רבה על מצב הכלכלה האמריקאית.



הבנקים הגדולים, שדיווחו על מחיקות ערך והפסדים בשוק האשראי שכבר מסתכמים ב-145 מיליארד דולר, צפויים להיות המרוויחים הגדולים של סעיף זה.



בית הנבחרים והסנאט האמריקאי עובדים כל אחד על הצעה משלו לחבילת תמריצים בסך 146-157 מיליארד דולר, שצפויה להזרים מזומנים לכלכלה האמריקאית בניסיון למנוע מיתון. שני בתי הקונגרס מתכננים לכלול החזרי מס לאנשים פרטיים, והקלות מס לעסקים. יתכן כי הסנאט יצביע על תכנית ועדת הכספים כבר היום. בית הנבחרים כבר אישר הצעה דומה ב-29 בינואר, אך זו לא כללה סעיף שכזה המאפשר לחברות לנכות הפסדים תפעוליים מחמש השנים הקודמות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully