וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פלג ניא תקים עם משפחת אורן חברה משותפת לפיתוח וייצור קפיצים בהשקעה של כ-21.5 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

31.1.2008 / 15:30

חלקה של פלג ניא בחברה החדשה יסתכם ב-72%; אבי ומאיר אורן ינהלו עבור 110 אלף שקל לחודש



חברת מדווחת כי חתמה על הסכם עם חברת א.אורן ר.ד.ר להקמת חברה משותפת שתעסוק בתחום תכנון, פיתוח וייצור של קפיצים מסוגים שונים, עבודות מבלטנות וגימורים שונים בתחום המתכת. א.אורן היא חברה פרטית בבעלותו של אבי אורן.



במסגרת ההסכם בין הצדדים, פלג ניא תחזיק ב-72% מהון המניות של החברה החדשה וא.אורן תחזיק ב-28% הנותרים. החברה החדשה תרכוש מחברת מ.אורן תעשיית קפיצים טכניים, חברה פרטית בבעלותה של משפחת אורן, את כל המוניטין, הציוד והמלאי - כולל הזמנות פתוחות ולא כולל שטחי קרקע וכלי רכב - תמורת 21.5 מיליון שקל. הרכישה תמומן לפי החלק היחסי של פלג ניא וא.אורן בחברה החדשה.



פלג ניא נוצרה ממיזוג חברת ניא הציבורית שרכשה את השליטה בחברת פלג תעשיות, מחברות התעשייה הוותיקות בשוק הישראלי, בשנת 2005. ניא עברה תהליך התייעלות וארגון מחדש - ובעקבותיו עברה מהפסדים לריווחיות ב-2006.



המיזוג הושלם סופית בראשית 2006 לאחר שפלג העבירה את פעילותה בתחום התעשייה לתוך ניא. כיום החברה פועלת בשני תחומים: ייצור מוצרים לתעשייה (בעיקר מוצרים מבוססי עיבוד שבבי - תחום פעילותה המסורתי של פלג); וייצור ועיצוב מוצרי ריהוט מתכת (תחום פעילותה המסורתי של ניא).



החברה הממוזגת נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-38.5 מיליון שקל.



על לקוחות החברה בישראל ניתן למנות את שופרסל, רבוע כחול, גולף, פוקס, המשביר לצרכן, פלסאון, סולתם, קבוצת רב בריח, ישקר, ח.מר ונקסטקום. למרות הרשימה המרשימה כ-80% מהמכירות בתחום הייצור לתעשייה מיועדים ליצוא - במישרין ובעקיפין.



פלג ניא פיתחה בשנה האחרונה התמחות נוספת בתחום הסעת המונים. זאת לאחר שזכתה בחוזה לאספקת תחנות הסעה בהיקף ראשוני של כ-14 מיליון שקל עבור פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. בכוונת פלג ניא לפתח תחום זה באופן משמעותי. הן באמצעות השתתפות בחלקים נוספים של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, הן באמצעות השתתפות בפרויקטים אחרים של פיתוח תשתיות הרכבת בישראל.



העובדים של חברת א.אורן יעברו לחברה החדשה שתוקם, כאשר א.אורן היא האחראית לחובות ולהתחייבויות כלפיהם.



א.אורן סיימה את מחצית הראשונה של 2007 עם הכנסות המוערכות ב-7.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי והתפעולי של החברה הסתכמו בתקופה זו ב-4.1 מיליון שקל וב-3.6 מיליון שקל בהתאמה. בשורה התחתונה, א.אורן הרוויחה בינואר-יולי 2007 כ-2.6 מיליון שקל.



הנכסים של א.אורן הגיעו ב-2007 ל-10 מיליון שקל וההתחייבויות ל-2 מיליון שקל. כמו כן, סוכם בין הצדדים שהחברה החדשה תשכור מבנה בחולון בו יש אולמות תעשייה וייצור, משרדים ומחסן. ההשכרה תהיה לתקופה של 10 שנים בתשלום דמי שכירות חודשיים בהיקף של 40 אלף שקל.



בנוסף לכך, סוכם כי אבי אורן ישמש כמנכ"ל החברה החדשה, והוא יספק יחד עם אביו מאיר אורן שרותי ניהול לחברה החדשה לתקופה של 3 שנים תמורת 110,000 שקל לחודש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully