וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הורדת הריבית - צפי לפתיחה שלילית בוול סטריט; החוזים העתידיים על נאסד"ק מצביעים על ירידות של 0.6%

שמואל שוסטר

31.1.2008 / 15:34

סוני דיווחה על גידול של 25% ברבעון השלישי בעקבות עלייה במכירות פלייסטיישן 3; טבע חידשה שיווק הפרוטוניקס



על אף הורדת הריבית בארה"ב אמש, על ידי נגיד הבנק הפדרלי, נראה כי המשקיעים אינם מאמינים כי המשבר כבר מאחורינו, החוזים העתידיים על המדדים המובילים מצביעים על ירידות שערים של עד 0.6% בפתיחת המסחר.



החוזים על מדד הנאסד"ק מצביעים על ירידות שערים של עד 0.6% בפתיחה. החוזים על מדדי דאו ג’ונס ו-S&P 500 מצביעים על ירידות של עד 0.4% בפתיחת המסחר.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



אמש הוריד הבנק הפדרלי, בראשותו של הנגיד בן ברננקי, את הריבית בארה"ב ב-0.5% לרמה של 3%, הנמוכה ביותר מאז יוני 2005. הורדת הריבית היתה צפויה, על רקע המשבר הכלכלי המסתמן בכלכלת ארה"ב. בהודעת הבנק הודגש הלחץ על השווקים הפיננסים וציפיות כי האינפלציה תתמתן כמניעים להורדת הריבית. הורדת הריבית צפויה להרגיע את המשקיעים ולאפשר, לפחות באופן זמני, לבלום את ירידות השערים בבורסות בארה"ב.



בחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), מעריכים היום כי חרף מחיקות בהיקף של 90 מיליארד דולר עד כה, ההפסדים שייגרמו לבנקים אמריקאים, לחברות אשראי ולמוסדות פיננסים מחוץ לארה"ב, עשויים לעלות על 265 מיליארד דולר. זאת בעקבות השקעות בשוק ה-CDO וניירות הערך המגובים במשכנתאות סאבפריים.



בהמשך לדיווחים על השתלטות אפשרית של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, אישר היום BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, את הדיווחים לפיהם הוא שוקל להגיש הצעת רכש ליריבו סוסייטה ז'נרל. זה האחרון חשף בשבוע שעבר הפסד בסך 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) בעקבות הונאת ענק שביצע לטענתו, אחד מסוחריו.



מאטל (סימול MAT), יצרנית הצעצועים האמריקאית האחראית בין היתר על בובות הברבי וצעצועי פישר פרייס, רשמה עלייה של 15% ברווחיה ברבעון הרביעי. העלייה נרשמה הודות להטבות מס שקיבלה, אשר קיזזו את ההפרשות שנאלצה לרשום כדי לכסות על הפסדים מהורדת צעצועים מהמדפים בשל גורם עופרת בצבע.



יצרנית מוצרי האלקטרוניקה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על עלייה של 25% ברווחיה ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה, בעקבות עלייה חדה בביקוש לקונסולת הפלייסטיישן 3.



מניית קמעונאית האינטרנט נפלה אמש ב-12% במסחר שלאחר הסגירה בעקבות פרסום דו"חותיה. החברה עקפה דווקא את תחזיות האנליסטים, תודות למכירות ערות בתקופת החגים, אולם שולי רווח נמוכים מהצפוי עשויים לשלוח את המניה לירידות חדות במהלך המסחר היום.



מניית חברת פתרונות התוכנה לניהול ואופטימיזציה של מערך עובדים בשטח, קרסה אמש ב-23% לאחר שפירסמה את דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה. החברה סיימה את השנה עם צמיחה של 23% בהכנסות ל-40 מיליון דולר. עם זאת, על אף השנה המוצלחת, גרמה עלייה חדה בהוצאות התפעול לצניחה של 50% ברווח הנקי ברבעון הרביעי לכ-500 אלף דולר בלבד, 2 סנטים למניה לעומת רווח נקי של 1.1 מיליון דולר, 4 סנטים למניה, ברבעון המקביל.



הודיעה כי חידשה את שיווקה של הגירסה הגנרית לתרופה פרוטוניקס (Protonix) לאחר שההסכם להימנעות הדדית משיווק התרופה בינה לבין חברת וויית' (Wyeth) הסתיים שלשום.



מנייתה של חברת זינקה אמש ב-17% לאחר שהחברה חתמה על העסקה הגדולה בתולדותיה - קיבלה הזמנה בהיקף של כ-45 מיליון דולר לאספקת מערכת הגנה היקפית למתקני תשתיות. הפרויקט כולל התקנת מערכות גידור והגנה הנשלטות על ידי מערכות וידיאו ומצלמות מעקב. הנהלת מגל צפויה להכיר בהכנסות מהזמנה זו במהלך השנתיים הבאות.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully