וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת הריבית הפילה את הדולר

שלומי שפר

31.1.2008 / 16:14

המטבע האמריקני איבד היום כ-0.6% מערכו ושערו היציג נקבע על 3.625 שקלים. הערכות: הדולר ימשיך להיחלש מול השקל

החלטת נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי להוריד אתמול את הריבית ב-0.5% נוסף לאחר ההפחתה המפתיעה של 0.75% לפני שבוע המשיכה את המגמה של היחלשות המטבע האמריקני. הדולר איבד היום כ-0.6% מערכו והשערה יציג נקבע על 3.625 שקלים לדולר. כיוון שההערכות בישראל הן כי אין כוונה להוריד את הריבית נראה כי המגמה לפיה הדולר נחלש תימשך.

מחברת המסחר במט"ח, פינוטק, נמסר הבוקר: "הפדרל ריזרב החליט להוריד את הריבית בכ-0.5% נוסף לאחר הורדת החירום מהשבוע שעבר של כ-0.75%, ההורדה המצטברת של 1.25% בשמונה ימים מציבה את הריבית ברמה של 3%.

"הפד נימק את החלטתו בכך שהשווקים הפיננסים עדיין מצויים תחת לחץ ומצוקת האשראי החמירה במגזר העסקי והפרטי. כמו כן, לאחרונה נראו סימנים להחמרת המיתון בשוק הדיור והאטה בשוק העבודה.

"מהלכו הדרסטי של הפד נובע מהסיכון למיתון בכלכלת ארה"ב כשברקע צפויה התמתנות בלחצים האינפלציוניים ברבעונים הקרובים. במקביל להורדת הריבית הלילית הורדה גם ריבית הניכיון בכ- 0.5% לרמה של 3.5%.

"נכונותו של הפד לעשות את הנדרש בכדי לשמר את הצמיחה אותת כי ייתכן וזהו לא המהלך האחרון ואנו צפויים לקיצוצים נוספים בהמשך הדרך. הדולר נכנס לסחרור של מכירת כשהוא נחלש עד לכדי 1.4910 דולרים אל מול היורו ו-1.9960 דולרים מול הלירה שטרלינג טרם נכנסה אסיה למסחר".

עוד נמסר כי "פרסום דו"ח וינוגרד והסערה הפוליטית שבאה בעקבותיו לא עצרו את מסע התחזקותו של השקל אל מול הדולר. הירידות הקלות באחד העם לא מנעו גם הן את המשך זרם ביקושי הקנייה על המטבע הישראלי.

"עם הורדת הריבית בארה"ב התחזק השקל במסחר הבין בנקאי כשפער הריביות בין ארה"ב לישראל גדל ל-1.25% לטובת השקל. נתוני המקרו החיוביים של ישראל על רקע התרחבות פער הריביות אשר צפוי להמשיך ולגדול מעניקים תמיכה משמעותית להתחזקותו של השטר הישראלי. פריצה של רמת התמיכה ב- 3.6290 שקלים עשויה להוביל את השקל אל עבר רמות התמיכה המשמעותית הבאה ב-3.55 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully