וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי צונח ב-2 דולר ל-90.35 דולר לחבית בניו יורק על רקע התגברות החששות ממיתון בארה"ב

נמרוד הלפרן

31.1.2008 / 17:02

החוזים למארס נופלים לאחר שמספר תביעות האבטלה בארה"ב רשם הזינוק החד ביותר מאז הוריקן קתרינה



מחיר הנפט הגולמי צונח בקרוב ל-2 דולרים בניו יורק, ירידה ראשונה זה חמישה ימים. זאת על רקע התגברות החששות מפני שקיעת כלכלת ארה"ב במיתון, לאחר שמספר תביעות האבטלה הראשונות בכלכלה הגדולה בעולם רשם בשבוע שעבר את הזינוק החד ביותר מאז סופת ההוריקן קתרינה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בחודש מארס נסחרים במחיר של 90.35 דולר לחבית, ירידה של 1.98 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



"הירידה במחירי הנפט נרשמת בעקבות העלייה במספר תביעות האבטלה, אשר שוב, הגבירה את החששות מפני האטה כלכלית בארה"ב", כך העריכו אנליסטים מחברת אקשן אקונומיקס, לפי דיווח אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "על כך יש להוסיף את הגידול החד במלאי הנפט הגולמי בארה"ב שעליו דווח אתמול", הוסיפו.



משרד עבודה האמריקאי מסר היום כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב קפץ בשבוע שהסתיים ב-26 בינואר ב-69 אלף - הזינוק החד ביותר מאז פגיעת סופת ההוריקן קתרינה בספטמבר 2005 - ל-375 אלף. תחזית האנליסטים היתה לעלייה מתונה יותר במספר תביעות האבטלה השבועי ל-320 אלף.



משרד העבודה האמריקאי יפרסם ביום שישי הקרוב את דו"ח התעסוקה לחודש ינואר. מרבית הכלכלנים צופים כי שוק התעסוקה האמריקאי הוסיף כ-100 אלף משרות חדשות בינואר, לאחר שחברת ההשמה ADP דיווחה כי המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף בחודש ינואר 130 אלף משרות חדשות.



משרד המסחר האמריקאי מסר אתמול כי כלכלת ארה"ב רשמה האטה חדה ברבעון הרביעי של 2007 וצמחה ב-0.6%, קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה מאז שיצאה ממיתון בשנה 2002. בשנת 2007 כולה צמחה הכלכלה האמריקאית ב-2.2%, בהתאם לתחזיות - קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה מזה חמש שנים.



הבנק הפדרלי הוריד אתמול את הריבית בארה"ב ב-0.5% ל-3%, לאחר שהוריד אותה שבוע לפני כן ב-0.75%. זו הורדת הריבית החדה ביותר מאז 1984 והפעם הראשונה מאז ספטמבר 2001 בה הוריד הבנק הפדרלי את הריבית שלא במסגרת אחת מפגישותיו הקבועות. בה בעת, ממשל בוש והקונגרס קרובים להסכמה על חבילת תמריצים כלכליים בהיקף של כ-150 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully