וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלבת טרה משיקה את מותג היוגורט האירופי מולר בהשקעה של כ-5 מיליון דולר

אפרת אדיר

31.1.2008 / 18:06

תשווק בשנה הקרוב עשרות מוצרים חדשים; הקטגוריה הראשונה שיוצאת למדפים היא יוגורט עם קציפת פרי



שחקן בינלאומי חדש מצטרף אל שוק מוצרי החלב בישראל. מחלבת טרה משיקה את מותג הפרימיום האירופי מולר ונכנסת לשוק היוגורטים בישראל, הנשלט ברובו על ידי שתי שחקניות - תנובה עם המותג יופלה ושטראוס עם המותג דנונה, המהווים 90% משוק היוגורט בישראל.



טרה תשקיע בהחדרת מותג החלב הגרמני בשנה הראשונה כ-5 מיליון דולר, שיכללו הוצאות שיווק, פרסום (באמצעות יהושע TBWA), ציוד ותשתיות, ופיתוח המוצרים.



בשלב הראשון, יושקו שישה טעמים בקטגוריית יוגורט ביו עם קציפת פרי תחת השם FROOP, בתכולה של 150 מ"ל ו-3% שומן. בהמשך מתכננת טרה להשיק עשרות מוצרים בקטגוריות שונות, כדוגמת יוגורט עם תוספות מפנקות ויוגורט חצוי.



מחיר מוצרי FROOP ינוע בין 4 ל-4.5 שקלים. המוצרים יוצגו על גבי מדפי רשתות השיווק והמינימרקטים הפרטיים במתחם ממותג בתבניות של 12 יחידות, וגם במאגדות של זוגות, אך ללא מחירי מבצע. כמו כן, יושקו גביעי מיני יוגורט לפלח שוק של ילדים.



מנכ"ל טרה, ארן אלסנר, מאמין שיש מקום לשחקן שלישי בקטגוריית היוגורט, ומסביר את ייחוד מוצרי מולר מיתר היוגורטים בשוק: "המוצרים מכילים פירות טבעיים המיוצרים בתהליך ייחודי המשמר את איכות הפירות, ואינם מכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל. בנוסף, אנחנו מקפידים על 30% פרי במוצר והפרי מגיע למעלה ולא בתחתית האריזה, כמו ביתר היוגורטים".



שוק מוצרי היוגורט הוא רביעי בגודלו בארץ בשוק החלב והסתכם בכ-922 מיליון שקל ב-2007. קטגוריית היוגורט עם פרי מהווה 40% מכלל שוק היוגורט.



אלסנר מוסיף כי "באירופה יש בין 8 ל-10 שחקנים בשוק היוגורט ואין סיבה שלא יתווספו שחקנים לשוק זה גם בארץ. בכוונתנו להביא לשוק הישראלי הרבה חדשנות תחת המותג מולר בשנתיים הקרובות, ועם הזמן להפוך לגורם ייחודי ואיכותי בתחום מוצרי החלב בישראל".



מחלבת מולר היא השנייה בגודלה באירופה, אחרי דנונה ומייצאת לעשרה שווקים באירופה. החברה מייצרת, בנוסף ליוגורט, מוצרי חלב נוספים, גבינות וקינוחים. מוצרי היוגורט של מולר מחזיקים נתח שוק של 35% בבריטניה משוק היוגורט ו-20% באיטליה. מחזור המכירות של מחלבת מולר עומד על כ-3 מיליארד דולר בשנה, עם גידול שנתי של כ-5%.



לגבי הצלחת החדרת המותג מולר בארץ ונתח השוק הצפוי בשנה הראשונה, מסרב אלסנר להתייחס במספרים. אלסנר אומר כי בטרה לא מציבים מטרות של בחינת הצלחת החדרת המותג לפי נתח שוק. לדבריו, "מדובר בתהליך עם השקעה לטווח ארוך המשלב בדיקות מרובות של השוק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully