וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת חייל: האשמות מיחשוב ישיר על הפרת החוק - ממניעים זרים

הארץ

4.10.2001 / 8:21

מיחשוב ישיר מאשימה את חייל כי השתמשה ב"אנשי קש" ברכישת יסקל

מאת רותם שטרקמן

חברת חייל , שהשתלטה על כמה חברות בורסאיות בחודשים האחרונים, תפרט הבוקר בהודעתה לבורסה ולרשות לניירות ערך חלק מהשתלשלות השתלטותה על יסקל ופויכטונגר השקעות .

הודעה זו תימסר כתגובה לטענותיה של חברת התוכנה מיחשוב ישיר, שחלקן גם פורסמו באתר TheMarker.com בתחילת השבוע, כי עסקת רכישת השליטה ביסקל בוצעה תוך "הפרה בוטה של הוראות הדין".

טענותיה של מיחשוב ישיר , שבשליטת עדי אייל, הן כי חברת החיתום אלטשולר שחם ומנהלה מאיר חן, היו "אנשי קש" בעסקת רכישת מניות יסקל על ידי פויכטונגר. לטענתם, חייל שהחזיקה במניות יסקל, מכרה אותן לאלטשולר שחם, תוך שאלטשולר נותנת אופציה לרכישתן במחיר גבוה על ידי פויכטונגר. ביצוע העסקה באופן הזה, לפי מכתבה של מיחשוב ישיר, נעשה על מנת שלא תתבצע עסקה ישירה בין חייל לפויכטונגר. במקרה כזה היתה נחשבת העסקה לכזאת שלחייל יש בה עניין אישי מכיוון שחייל שולטת בפויכטונגר, ולכן היא מחייבת אישור אסיפת בעלי המניות בפויכטונגר, העלולים להערים עליה קשיים.

בתגובתה אומרת חייל כי מניעים זרים הנחו את מיחשוב ישיר; בכך רומזת חייל על כך שלמיחשוב ישיר הפסדים בהיקף של יותר מ-30 מיליון שקל מאחזקת מניות פורמולה, גם היא בשליטת חייל, ועל רצונה כביכול לגרום לכך שחייל תרכוש מהם את מניות פורמולה. חייל מציינת כי פעולותיה מגובות בחוות דעת משפטיות וכי טענותיה של מיחשוב ישיר משוללות כל בסיס עובדתי ומשפטי.

לטענתה, נשענת מיחשוב ישיר על "הנחות מוטעות והשערות מרחיקות לכת", וכי לא נערכה על ידה בדיקה של התשתית העובדתית הרלוונטית.

חייל, במכתב המנוסח על ידי משרד עו"ד ש. הורביץ, מתארת את השתלשלות עסקת יסקל, שהחלה במו"מ עם בעלי השליטה ביסקל, וברכישת מניות יסקל מידי אלטשולר שחם בתחילת 2001: במסגרת הרכישה הוסכם כי אם חייל לא תשלים את רכישת המניות ביסקל מידי בעלי השליטה ביסקל, ירכשו אלטשולר שחם את המניות בחזרה. בשלב מאוחר יותר, ממשיכה חייל, השתנו תוכניותיה, והוחלט כי השליטה ביסקל לא תתבצע על ידיה ישירות, אלא על ידי חברת פויכטונגר, ועל רקע זה בוטל ההסכם עם אלטשולר שחם, והמניות נמכרו חזרה.

במסגרת רכישת יסקל על ידי פויכטונגר, מתארת חייל, נתנה פויכטונגר אופציית מכר למאיר חן, שמאפשרת לו למכור את מניות יסקל במחיר זהה לזה בו רכשה פויכטונגר את שאר המניות מידי בעלי השליטה ביסקל. חייל מציינת כי להסכם "אופציית המכר" היא התייחסה מראש כעסקה בה יש לה עניין אישי; ולמרות שחוות הדעת שבידיה לא מחייבות אותה, היא מתכוונת גם להביאו לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות בפויכטונגר.

קבוצת חייל, המובלת על ידי מי שהיה מנכ"ל חברת החשמל רפי פלד, רכשה לאחרונה כמה חברות בורסאיות, בהן את השליטה בחברת פורמולה, מידי דני גולדשטיין - בעסקה בהיקף של 68 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully