וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בעמדות מפתח: שלושה ימים לאחר הלידה כבר חזרה אירית אילוז, סמנכ"לית הכספים של אמפל, לעבודה

אפרת נוימן

31.1.2008 / 18:54

מנתוני פורום מנהלי כספים ראשיים, עולה כי מבין 154 סמנכ"לי כספים בחברות גדולות רק 20 הן נשים



לפני שש שנים, כשנולדה בתם השלישית של רון ושמוליק מי-טל וינפלד, הבינו בני הזוג כי אחד מהם ייאלץ לוותר על הקריירה התובענית שלו. בניגוד למקובל, דווקא שמוליק היה זה שלקח חופשה מחברת ההיי-טק שבה עבד. בסופו של דבר ארכה החופשה חמש שנים והוא חזר לעבוד רק לפני כשנה, הפעם כעצמאי.



בזמן ששמוליק ניהל את הבית המשיכה רון לשמש סמנכ"לית הכספים של חברת האופנה קסטרו, תפקיד שאותו היא ממלאת מאז 1996. "אני יודעת מתי אני מתחילה את היום אבל לא מתי הוא יסתיים", היא אומרת. "זו עבודה מאוד תובענית. מצד שני, אני מכורה לעבודה וקמה שמחה כל בוקר".



מנתוני פורום מנהלי כספים ראשיים (CFO) עולה כי מבין 154 סמנכ"לי כספים בחברות גדולות (עם מחזור מכירות גדול מ-200 מיליון דולר) רק 20 הן נשים (13%). ב-260 חברות עם המחזור של 200-40 מיליון דולר מהוות הנשים 14% מסמנכ"לי הכספים וב-69 חברות היי-טק קטנות 19% הן נשים.



דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים של גרנית הכרמל, מסכימה כי לא כל אחת רוצה להיות בסרט הזה. "התפקיד לא קל - גם מבחינת השעות וגם מבחינה נפשית כי הוא כרוך באחריות ולחץ", מודה פלטי שאין לה הרבה זמן לפנאי ולתחביבים, אבל לדבריה העניין שבתפקיד מפצה על כך.



שלושה ימים לאחר שילדה את בנה הקטן כבר חזרה אירית אילוז, סמנכ"לית הכספים של אמפל, לעבודה.
אילוז נחשבת ליד ימינו של יוסי מימן, בעל השליטה באמפל. "אני 24 שעות בתפקיד כי צריך לעקוב אחרי אירועים בשווקים בארה"ב. אני גם לא מכבה את הטלפון בסופשבוע ובחגים. עם זאת, התפקיד מספק אתגרים ומאפשר יזמות. הוא מחייב לשמור על רמה מקצועית ולהיות מעורב בשוק ההון".



סמנכ"לית כספים בחברה גדולה מסכימה כי מדובר בתפקיד שלא תמיד מאפשר איזון בין חיים פרטיים לעבודה. "אני רואה אותנו כפנס של הארגון, אוהבת אתגרים ופשוט נהנית. קריירה זו סתם מילה. השאיפה היא להתקדם, להשפיע ולהצליח - אחרת מאוד קשה לעבוד כמו שאנחנו עובדות".



סמנכ"ליות כספים נוספות בחברות גדולות מדברות על המאמץ והאתגר - מחר בכתבה המלאה ב-TheMarkerWeek.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully