וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"לית העיתונות ניו יורק טיימס חזרה לרווח רבעוני של 53 מיליון דולר לצד ירידה של 7% בהכנסותיה

נמרוד הלפרן

31.1.2008 / 19:52

המנכ"לית ג'נט רובינסון: "הנפילה בהכנסות מפרסום נמשכת בינואר בקצב דומה לזה של דצמבר, בו נפלו ב-25%"



מו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס (סימול NYT) דיווחה היום כי חזרה לרווח ברבעון הרביעי של 2007, למרות ירידה בהכנסותיה. עם זאת, הזהירה ניו יורק טיימס - המוציאה לאור את העיתון באותו שם - כי נרשמה האטה בהכנסותיה מפרסום בחודש ינואר השנה, ורווחיה והכנסותיה ברבעון האחרון היו נמוכים מתחזיות האנליסטים. מניית החברה יורדת ב-2.8% במסחר בוול סטריט.



ניו יורק טיימס, הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר, רשמה ברבעון הרביעי רווח של 53 מיליון דולר, או 37 סנט למניה לעומת הפסד של 648 מיליון דולר, או 4.5 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



החברה רשמה ברבעון הרביעי של שנת 2006 הוצאה חד פעמית בסך 814 מיליון דולר בגין ירידה בשווי נכסים. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה ברבעון האחרון רווח של 44 סנט למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 48 סנט למניה.



הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-866 מיליון דולר, ירידה של 7% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2006 ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 882 מיליון דולר.



ניו יורק טיימס דיווחה היום גם כי הכנסותיה מפרסום צנחו בחודש דצמבר ב-25.2% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. בניכוי שבוע נוסף שנכלל בחישוב נתוני דצמבר 2006, נרשמה ירידה של 12% בהכנסות מפרסום.



מנכ"לית ניו יורק טיימס, ג'נט רובינסון, ציינה כי שיעור הירידה בהכנסות מפרסום בחודש ינואר דומה לזה שנרשם בדצמבר. "מתחילת ינואר ועד היום, מגמת הירידה בהכנסות מפרסום במונחי אחוזים דומה לזו שנרשמה בדצמבר", אמרה רובינסון. "אנו עדים לסימני היחלשות הכלכלה בעסקינו", הוסיפה.



ההכנסות מפרסום בעיתוני החברה נפלו ב-8% ברבעון הרביעי ל-835 מיליון דולר, אולם בניכוי שבוע נוסף שנכלל ברבעון המקביל, רשמו ירידה של 2.7% בלבד. מנגד, ההכנסות מפורטל המידע המקוון About.com זינקו ב-27% ברבעון האחרון ל-30.7 מיליון דולר.



ראש משפחת סולצברגר, ארתור סולצברגר - הבעלים, היו"ר והמו"ל של ניו יורק טיימס - נתון בשנים האחרונות לביקורת גוברת על שליטתה של המשפחה בחברה. משפחת סולצברגר שולטת בחברה באמצעות החזקותיה ב-88% ממניות קלאס B של החברה, אשר מהוות 1% בלבד משווי השוק של החברה, אולם מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור ב-9 מתוך 13 חברי דירקטוריון החברה.



מניות קלאס A של ניו יורק טיימס, מהן מחזיקה המשפחה בכ-19% בלבד, מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור בארבעת חבריו הנותרים של דירקטוריון החברה.



בשנה שעברה נרשמה הסלמה ביחסים בין משפחת סולצברגר לבין בעלי מניות החברה, ובראשם בנק ההשקעות מורגן סטנלי, לאחר שהמשפחה משכה את נכסיה הפרטיים שנוהלו על ידי מורגן סטנלי על רקע ביקורת מצד מנהל השקעות בבנק על שליטת המשפחה בחברה. בין הנכסים שמשכה משפחת סולצברגר ממורגן סטנלי, היו גם החזקות המשפחה בניו יורק טיימס בשווי של 690 מיליון דולר, שבנק ההשקעות החזיק בהן כנאמן.



החלטת המשפחה התקבלה לאחר שחסן אל-מסרי, מנהל זרוע ההשקעות של מורגן סטנלי, אשר מחזיק עבור משקיעים חיצוניים בכ-7% ממניות ניו יורק טיימס, דרש מהחברה בשנת 2006, לזנוח את מבנה המניות הנוכחי שלה, אשר מעניק למשפחה את השליטה בדירקטוריון ניו יורק טיימס.



אל-מסרי קרא לראשונה בחודש אפריל 2006 לניו יורק טיימס לערוך הצבעה על שינוי מבנה המניות של החברה באסיפה השנתית של בעלי המניות, לאחר שמחיר מניית ניו יורק טיימס נחתך ביותר ממחצית בתוך שלוש שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully