וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: "אולמרט לא כשיר ולא ראוי לכהן כראש ממשלה"

מזל מועלם

31.1.2008 / 20:46

יו"ר האופוזיציה טען כי הדרג המדיני כשל בלבנון לחלוטין, וקרא לשר הביטחון ברק לעמוד בהתחייבותו ולהביא להקדמת הבחירות



ישראל מונהגת על ידי ראש ממשלה לא כשיר ולא ראוי - כך אמר היום (חמישי) יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שכינס במצודת זאב בתל אביב, לאחר ישיבה שקיימה סיעת הליכוד בעקבות פרסום דו"ח וינוגרד הסופי. לדברי נתניהו, גם שר הביטחון אהוד ברק יודע זאת והציבור מצפה ממנו שיקיים את התחייבותו שלא לאפשר למנהיגות זו להמשיך ולהוביל את המדינה.



"מי שאחראי על הדרג הצבאי הוא הדרג המדיני, והוא כשל כישלון מוחלט וזהו הממצא העיקרי של הדו"ח, כדברי וינוגרד אמש", הוסיף נתניהו, "הוועדה קבעה 'הטלנו אחריות אישית על 3 הקברניטים'. בעוד ששניים פינו את מקומם, מסרב הדרג המדיני והעומד בראשו לעשות ולקחת אחריות, לגלות יושרה אישית ומנהיגותית - מה שרוב מכריע בציבור מצפה ממנו לעשות".



לדברי יו"ר האופוזיציה, התושבים בישראל מבקשים מנהיגות חדשה וראויה, ולכך יש להביא רק באמצעות בחירות חדשות. הוא סירב לענות לשאלות עיתונאים בתום הנאום הקצר שנשא.



מוקדם יותר, אמר שר המשפטים לשעבר, יוסף (טומי) לפיד לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי גם אם דו"ח וינוגרד היה חמור יותר ביחס לראש הממשלה, אהוד אולמרט, הוא לא היה מתפטר. "הייתי אצלו אתמול בלילה", אמר לפיד, הנחשב למקורבו של אולמרט, "הוא אמר שגם אם הביקורת בדו"ח היתה קשה יותר, הוא לא היה מתפטר. אבל לנוכח התפתחות הדברים - בוודאי שלא (יתפטר). כך הוא אמר לי". גם גורם בלשכתו של אולמרט אמר ל"רויטרס" כי ראש הממשלה "ימשיך בעבודתו".



הכנסת צפויה לערוך ביום שני דיון בדו"ח וינוגרד, וראש הממשלה צפוי להתייחס לעניין. זאת לאחר שיו"ר הכנסת, דליה איציק, דחתה השבוע את מועד הדיון, שהיה אמור להתקיים היום.



דו"ח וינוגרד הוא מעמיק ומקיף, ומציב שאלות לא פשוטות, כך אמר היום אולמרט, בישיבה ראשונה עם שרי מפלגתו, קדימה. לדבריו הממשלה ממשיכה לתקן את הליקויים.



אולמרט שיבח את חיילי המילואים והתייחס בדבריו גם למשפחות השכולות, ש"הקריבו את היקר להן מכל, זה לא היה קורבן שווא".



שרת החוץ, ציפי לבני, הנחשבת ליריבה אפשרית של אולמרט על ראשות קדימה וקראה בעבר להתפטרותו אמרה כי "אנו צריכים להמשיך יחד. זו לקיחת אחריות".



"בואו לא נשלה עצמנו", המשיכה לבני, "הדו"ח קשה, המילים 'מלחמה שהוחמצה' הן מילים שקשה לעם ישראל לשמוע.יש משפחות ששילמו מחיר כבד וגם המדינה שילמה מחיר.כולנו חלק ממשלה שקיבלה החלטות והתחלנו בחדר הזה. האחריות לא הוסרה מעל כתפנו אמש ? להיפך".



שרת החוץ התייחסה ל"הישג המדיני" בעקבות המלחמה. "גם אם יש דברים חיוביים בדו"ח - וההישג המדיני הוא אחד מהם - אנחנו צריכים לקחת את ההתייחסות הכוללת ולתרגם את הביקורת לעשייה מכאן והלאה", אמרה לבני, ומנתה שני תחומים שבהם יש להתמקד: התהליך המדיני והטיפול בסוגיות הביטחון. "צריך להוכיח שאנו פועלים באופן אחראי, בשיקול ובניהול נכון רק אז נוכל ליישם את השליחות בהתאם לדו"ח וינוגרד".



שר הפנים, מאיר שטרית, אמר כי "קדימה צריכה להתאחד מאחורי ראש הממשלה". שר התחבורה, שאול מופז, אמר כי "יש להחליף את המילה 'שרידות' ב'יציבות'". הוא קרא לראש הממשלה ליישם את עיקרי הדו"ח.



אתמול, עם הגשת הדו"ח, אמר ראש הממשלה, למקורביו כי הוא סבור ש"הכתם המוסרי הוסר מעלי", וזאת בעקבות המסקנות העולות ממנו.



על רקע הגיבוי הנרחב שניתן לאולמרט מצד חבריו בקדימה, יש לציין את התפטרותו המסתמנת של ח"כ אביגדור יצחקי, לשעבר יו"ר סיעת קדימה ויו"ר הקואליציה, וזאת במחאה על סירובו של אולמרט להתפטר בשל הגשת הדו"ח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully