וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשואה של 100% תוך שנתיים? בנו של ארקדי גאידמק העמיד למכירה את מועדון פורטסמות ב-120 מיליון דולר

נמרוד הלפרן

31.1.2008 / 21:21

לפי ההערכות שילם תמורת מועדון הכדורגל האנגלי 96-60 מיליון דולר בעת רכישת לפני 18 חודשים



אלכסנדר גאידמק, בנו של המיליארדר ארקדי גאידמק, העמיד למכירה את מועדון הכדורגל האנגלי פורטסמות, 18 חודשים בלבד לאחר שרכש את השליטה בו. לפי ההערכות צפוי לקבל גאידמק 60 מיליון לשי"ט (120 מיליון דולר) עבור המועדון, דיווחו היום עיתונים בבריטניה. במידה שאמנם ימכור את פורטסמות במחיר זה, תהיה התשואה על השקעתו במועדון בין 28% ל-100%.



אלכסנדר גאידמק בן ה-31, בעל אזרחות צרפתית, החליט על פי ההערכות על מכירת המועדון לנוכח העלויות הגבוהות הכרוכות בהקמת אצטדיון חדש לקבוצה. אביו של אלכסנדר, ארקדי גאידמק, הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים וקבוצת הכדורסל הפועל ירושלים.



בעת רכישת פורטסמות על ידי אלכסנדר, מוקמה הקבוצה בתחתית הפרמייר ליג, ליגת הכדורגל הבכירה באנגליה, והיתה נתונה בקשיים כלכליים שאילצו אותה לשחרר חלק משחקניה, בהם אייגביני יעקובו. עם זאת, מאז הרכישה נרשם שיפור מתמשך במצבה, וסיימה את עונה שעברה במקום ה-9, בו היא גם נמצאת כעת. לפיכך, המועדון מהווה כעת השקעה אטרקטיביות יותר משהיה בעת רכישת השליטה בו על ידי גאידמק, אשר צפוי לגרוף רווח נאה על המכירה, ציין גארדיאן.



אלכסנדר גאידמק רכש לפני שנתיים 50% מהבעלות על המועדון מהבעלים הקודמים, מילאן מנדריץ' הסרבי, תמורת סכום מוערך של 15 מיליון ליש"ט, וכעבור שישה חודשים רכש את שארית המועדון תמורת סכום המוערך בטווח של 15-32 מיליון ליש"ט. מי שעמד כנראה מאחורי הרכישה היה ארקדי גאידמק, אשר עקב חוקי פיפ"א אינו יכול להיות הבעלים של שתי קבוצות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully