וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MBIA, חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם, מכחישה שמועות על פשיטת רגל; המניה עולה ב-5% בוול סטריט

סוכנויות הידיעות

31.1.2008 / 22:13

מנכ"ל החברה, גרי דאנטון: "יש לנו די ויותר הון כדי לשמור על דירוג האשראי הגבוה שלנו"; המניה נפלה יותר מ-80% בשנה החולפת



גרי דאנטון, מנכ"ל MBIA (סימול MBI) - חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם - אמר היום כי לחברה יש די ויותר הון כדי לשמור על דירוג האשראי הגבוהה שלה -AAA - ואמר כי אין ממש בשמועות לפיהן החברה עלולה להגיע לפשיטת רגל.



בשיחת ועידה לאחר פרסום דו"חות הרבעוניים של החברה, במסגרתם דיווחה MBIA על הפסד שיא של 2.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, טען דאנטון כי עיוותים של מצב החברה וחרחור פחדים הם שגרמו למניית החברה לצנוח ביותר מ-80% בשנה החולפת.



"מאוד קשה לראות את המוניטין של חברה שאתה אוהב תחת אש", אמר דאנטון. "הקרקע נשמטה תחת רגלינו, פשוטו כמשמעו, ותחת רגלי המגזר כולו", הוסיף. עוד ציין כי MBIA נמצאת בעמדה הטובה ביותר בקרב חברות המגזר להתמודד עם הפסדים והורדות דירוג אשראי.



בשיחת ועידה עם אנליסטים הסכימה MBIA רק להציג שאלות מראש באמצעות דואר אלקטרוני. זו דרכה של החברה "לשלול את המיקרופון מאלו שניצלו לרעה במה זו בעבר, אמר ראש מחלקת יחסי משקיעים של MBIA, גרג דיימונד.



MBIA דיווחה היום על הפסד שיא של 2.3 מיליארד דולר, או 18.61 דולר למניה, ברבעון הרביעי של שנת 2007, לעומת רווח של 181 מיליון דולר, או 1.32 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בסיכום שנתי רשמה החברה הפסד של 1.9 מיליארד דולר, או 15.22 דולר למניה ? הפסד שנתי ראשון מזה 17 שנים לפחות.



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה אתמול והודיעה כי תשקול להוריד את הדירוג של אג"ח מגובות או הקשורות למשכנתאות בסך 534 מיליארד דולר - מחציתן אג"ח ש-S&P החלה לדרג בשנת 2006 ובתחילת 2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully