וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב בשווקים משפיע גם על דנקנר: דיסקונט השקעות ביטלה את המגעים למכירת השליטה בהמ-לט

מיכאל רוכוורגר

31.1.2008 / 22:53

כך נודע ל-TheMarker; המ-לט זינקה בשלושת ימי המסחר האחרונים ב-17%



לאחר שדיווחה בתחילת השבוע, חברת דיסקונט השקעות, שבשליטת קונצרן אי.די.בי של נוחי דנקנר, כי פנתה לבנק השקעות בינלאומי מוביל לצורך בירור האפשרות למכור את החזקותיה בחברת המ- לט , העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות, מפרסמת דיסקונט השקעות הערב כי המגעים למכירת החזקותיה בהמלט, הופסקו.



דיסקונט השקעות מציינת בהודעתה, כי קיבלה אינדיקציות מהבנק ההשקעות שאליו פנתה כי לאור המתח והעצבנות הפוקדים כיום את השווקים, הגורמים אליהם פנה בנק ההשקעות לא יוכלו להציע עבור המלט, את המחיר אותו דורשת דיסקונט השקעות.



בעקבות כך, החליטה דיסקונט השקיעה להפסיק את המגעים. השקעתה של דיסקונט השקעות בספריה של המלט רשומה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2007 בהיקף של 113 מיליון שקל, בעוד ששווי החזקתה בהמלט הנגזר מהשווי שלפיו המלט נסחרת בבורסה בתל אביב הנו כ- 275.4 מיליון שקל, כלומר רווח "על הנייר" של כ- 160 מיליון שקל וזאת עוד לפני פרמיית שליטה שככל הנראה דרשה דיסקונט השקעות . בשלושת ימי מסחר האחרונים, לאחר הפרסום הכוונות של דיסקונט השקעות למכור את החזקותיה בהמלט, מניית החברה זינקה בכ- 17% והמלט נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ- 612 מיליון שקל.



דיסקונט השקעות מחזיקה כיום בכ-44.8% בהמ- לט, לאחר שרכשה את מניות החברה ב- 3 שלבים, במהלך השנים 1997 , 1999 ו- 2004 . אחים, שמואל ודן טופז, המנהלים בפועל את החברה, מחזיקים, בכ- 14% נוספים והיתר מוחזק בידי הציבור.



המ- לט חתמה לפני שבועיים, על ההסכם הגדול בתולדותיה בהיקף של כ- 34.5 מיליון דולר. ההסכם שנחתם עם חברה ממזרח אסיה הוא למכירת מוצרים מתחום התעשייה התהליכית. המלט תספק את המוצרים על פני השנתיים הקרובות בכ-7.5 מיליון דולר ב-2008 ו-27 מיליון דולר ב-2009. היקף ההזמנה הכולל בחוזה החדש מהווה כמעט 40% ממכירותיה השנתיות של החברה.
המ- לט סיימה את הרבעון השלישי של 2007 עם יציבות בהכנסות ברמה של 17.4 מיליון דולר ובירידה של 10% ברווח הנקי ל- 2.2 מיליון דולר. החברה נסחרת כיום בתל אביב לפי שווי שוק של כ-525 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully