וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 17% בלבד ברווח הרבעוני של גוגל ל-1.21 מיליארד דולר; המניה צונחת ב-8% במסחר שלאחר הסגירה

נמרוד הלפרן

31.1.2008 / 23:15

גוגל הציגה גידול של כ-50% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-4.83 מיליארד דולר



ענקית האינטרנט (סימול GOOG) דיווחה היום על רווח נקי של 3.79 דולר למניה ברבעון הרביעי של שנת 2007 לעומת רווח של 3.29 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ועל גידול של כ-50% בהכנסותיה, ל-4.83 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 4.44 דולר למניה. מניית גוגל נופלת ביותר מ-8% במסחר לאחר הסגירה.



התרחבות בתחום הרשתות החברתיות ומהפכת הפרסום הסלולרי



בחודש נובמבר השיקה גוגל את תקן OpenSocial לחיבור יישומים לרשתות חברתיות, ומסרה כי המערכת החדשה תשולב מייספייס - הרשת החברתית הגדולה בעולם - הנמצאת בבעלות ענקית המדיה ניוז קורפ (סימול NWS) של רופרט מרדוק. המהלך הגיע על רקע כוונתה המוצהרת של גוגל להגביר את נוכחותה בתחום הרשתות החברתיות.



מוקדם יותר החודש הודיעה גוגל כי תשיק את פלטפורמת הקוד הפתוח שלה עבור מכשירים סלולריים - אנדרואיד - וכי תשתף פעולה עם ענקית הפרסום פובליסיס על פיתוח טכנולוגיית פרסום חדשה. לפני כשבועיים אישרה נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) בארה"ב לגוגל להתמודד במסגרת מכרז תדרים להפעלת רשת סלולרית, בהיקף של עד 50 מיליארד דולר, אשר נפתח החודש.



מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, העריך בשבוע שעבר במסגרת פאנל בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי הופעתו של פרסום סלולרי המבוסס על מיקומו של המשתמש צפויה להביא למהפכת ענק בעולם הפרסום. "מדובר בהמצאה מחדש של האינטרנט, בהמצאה מחדש של המחשב האישי, וזה לפנינו - וסביר מאוד שנראה את קורה בשנה הקרובה", אמר שמידט.



ההערכות הנוכחיות בנוגע לפרסום הסלולרי הן זהירות ברובן, וחברת הייעוץ פורסטר מעריכה כי ההכנסות מהתחום יגיע לפחות ממיליארד דולר עד שנת 2012, אולם לדברי שמידט מדובר בהערכה נמוכה מדי, שאינה לוקחת בחשבון את העובדה שתחום האינטרנט הסלולרי הגיע לנקודת מפנה גורלית.



חשש לפגיעה בפרטיות הגולשים



מוקדם יותר החודש דיווח המגזין "ניו יורקר" כי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב בודקת טענות כי התרחבות גוגל בשוק הפרסום המקוון תביא לפריצת הגבולות המוסכמים לגבי כמות המידע שמותר למפרסמים לאסוף על הצרכנים. ארגוני צרכנים בארה"ב הביעו חשש כי גוגל צברה כוח רב מדי וכי החברה אוספת מידע רב מדי על גולשים, ועל כן עלולה לפגוע בפרטיותם.



מאז הודעת גוגל באפריל 2007 על רכישת חברת הפרסום המקוון דאבל קליק, גברו הקולות הגורסים כי יש להגביל את כמות המידע שצוברת החברה על גולשים. על רקע הביקורת, קיצרה גוגל בקיץ שעבר את פרק הזמן בו היא שומרת את נתוני החיפוש של משתמשים משנתיים ל-18 חודשים, וקראה לקביעת תקן בינלאומי בכל הנוגע לשמירת פרטיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully