וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

31.1.2008 / 23:29

המשקיעים התגברו על נתוני אבטלה חמורים ושלחו את השוק לעליות. מדד הנאסד"ק עלה ב-1.7% והדאו-ג'ונס הוסיף 1.7%

לאחר פתיחה שלילית, שהושפעה בעיקר משלל נתוני מקרו שלילים, ובראשם נתוני אבטלה חמורים שינו המדדים את כיוונם. שיחת ועידה, שנערכה לאחר פרסום דוחותיה של חברת ביטוח המשכנתאות MBIA, במסגרתה הרגיע המנכ"ל את המשקיעים מפני החשש לפשיטת רגל, הפיחה רוח חיובית בקרב המשקיעים, ששלחו מצידם את השווקים לעליות שערים.

מדד הנאסד"ק עלה ב-1.7% לרמה של 2,389 נקודות. מדד דאו ג’ונס הוסיף 1.7% לרמה של 12,650 ומדד S&P 500 התחזק ב-1.7% לרמה של 1,378 נקודות.

בשוק הסולידי עלו מחירי אגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן יורדת בשיעור של 0.094% לרמה של 3.639%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב רשם בשבוע שעבר זינוק חד של 69 אלף, העלייה החדה ביותר מאז פגעה סופת ההוריקן קתרינה בארה"ב בספטמבר 2005. משרד העבודה האמריקאי מסר, כי מדובר ברמת שיא של שלושה חודשים. סך כל תביעות האבטלה הראשונות בשבוע שעבר הסתכם ב-375 אלף - מעל תחזיות האנליסטים שצפו כי בשבוע שעבר יירשמו 320 אלף תביעות אבטלה ראשונות.

אמש הוריד הבנק הפדרלי, בראשותו של הנגיד בן ברננקי, את הריבית בארה"ב ב-0.5% לרמה של 3%, הנמוכה ביותר מאז יוני 2005. הורדת הריבית היתה צפויה, על רקע המשבר הכלכלי המסתמן בכלכלת ארה"ב. בהודעת הבנק הודגש הלחץ על השווקים הפיננסים וציפיות כי האינפלציה תתמתן כמניעים להורדת הריבית. הורדת הריבית צפויה להרגיע את המשקיעים ולאפשר, לפחות באופן זמני, לבלום את ירידות השערים בבורסות בארה"ב.

בחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), מעריכים היום כי חרף מחיקות בהיקף של 90 מיליארד דולר עד כה, ההפסדים שייגרמו לבנקים אמריקאים, לחברות אשראי ולמוסדות פיננסים מחוץ לארה"ב, עשויים לעלות על 265 מיליארד דולר. זאת בעקבות השקעות בשוק ה-CDO וניירות הערך המגובים במשכנתאות סאבפריים.

בהמשך לדיווחים על השתלטות אפשרית של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, אישר היום BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, את הדיווחים לפיהם הוא שוקל להגיש הצעת רכש ליריבו סוסייטה ז'נרל. זה האחרון חשף בשבוע שעבר הפסד בסך 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) בעקבות הונאת ענק שביצע לטענתו, אחד מסוחריו.

סוני יצרנית מוצרי האלקטרוניקה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה על עלייה של 25% ברווחיה ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה, בעקבות עלייה חדה בביקוש לקונסולת הפלייסטיישן 3.

גוגל שעלתה במהלך המסחר קרסה במסחר שלאחר הסיום ב-8% בעקבות דוח"ות מאחזבים.

מניית קמעונית האינטרנט אמזון התחזרה לאחר שאמש פרסמה את דו"חותיה. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, תודות למכירות ערות בתקופת החגים.

מניית קליקסופטוור חברת פתרונות התוכנה לניהול ואופטימיזציה של מערך עובדים בשטח, התחזקה לאחר שאמש קרסה ב-23% בעקבות פרסום דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה. החברה סיימה את השנה עם צמיחה של 23% בהכנסות ל-40 מיליון דולר. עם זאת, על אף השנה המוצלחת, גרמה עלייה חדה בהוצאות התפעול לצניחה של 50% ברווח הנקי ברבעון הרביעי לכ-500 אלף דולר בלבד, 2 סנטים למניה לעומת רווח נקי של 1.1 מיליון דולר, 4 סנטים למניה, ברבעון המקביל.

מנייתטבע עלתה לאחר שהודיעה כי חידשה את שיווקה של הגירסה הגנרית לתרופה פרוטוניקס (Protonix) לאחר שההסכם להימנעות הדדית משיווק התרופה בינה לבין חברת וויית' (Wyeth) הסתיים שלשום.

מניית בלופניקס צנחה בעקבות הפסד נקי של 7.3 מיליון דולר שנוצר עקב מכירת חברת הבת מיינסופט. החברה פרסמה היום את דוחותיה שהראו גידול מתמשך בהכנסות הרבעוניות, אך גם הפסד גדול בשורה התחתונה, שנוצר בעקבות הפסד הון.

מנייתה של חברת מגל מערכות ביטחון המשיכה להתחזק אחרי שאמש זינקה ב-17% בעקבות חתימה על העסקה הגדולה בתולדות החברה - קיבלה הזמנה בהיקף של כ-45 מיליון דולר לאספקת מערכת הגנה היקפית למתקני תשתיות. הפרויקט כולל התקנת מערכות גידור והגנה הנשלטות על ידי מערכות וידיאו ומצלמות מעקב. הנהלת מגל צפויה להכיר בהכנסות מהזמנה זו במהלך השנתיים הבאות.

בין המניות שנהנו מסנטימנט חיובי בוול סטריט ניתן למנות את מניית אלווריון אשר המשיכה להתחזק לאחר שאיבדה כ-10% מתחילת השנה; את מניית יצרנית השבבים טאואר ואת מניית וריפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully