וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א תשלם לתחנה המרכזית החדשה 36 מיליון שקל

הארץ

4.10.2001 / 8:29

התשלום יינתן כפיצוי על עבודות פיתוח שביצעה החברה, לאחר סכסוך שנמשך 10 שנים

מאת מירי ריילי

חברת התחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב, בניהולו של מרדכי יונה, תקבל 35.9 מיליון שקל מעיריית תל אביב, כפיצוי עבור עבודות פיתוח שביצעה באזור התחנה. התשלום יתבצע במסגרת הסדר כלכלי שהגיעו אליו שני הצדדים, לאחר עשר שנות סכסוך ביניהם. ההסדר, שיובא לאישור ועדת הכספים בעירייה, קובע כי החברה תקבל הסכום בדרך של זיכוי כספי מהיטלים ואיגרות עתידיים. זאת אחרי קיזוז חובותיה, עד לשלב הפיתוח הנוכחי של התחנה הכולל 82 אלף מ"ר בנויים.

חברת התחנה המרכזית החדשה (התמח"ת), הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי נגד עיריית תל אביב בטענה לאובדן הכנסות בגין אי קיום הסכמים מצד העירייה, ובהם אי קידום תוכנית לפיתוח האזור.

בהתאם להערותיו של השופט משה טלגם שניתנו בפסק הדין, עמדה בפני התמח"ת האפשרותלהגשת תביעת ענק של 265 מיליון שקל נגד העירייה. פסק הדין נמצא כיום בערעור בבית המשפט העליון.

כנגד התמח"ת והעירייה הוגשו תביעות פיצויים על ידי תושבי הסביבה. במקביל מתקיימת בוררות בין התמח"ת לארגון בעלי החנויות הפרטיים (בת"ם) על תביעה של 420 מיליון שקל שהוגשה על ידי בת"ם, בעניין שינויים בשטחי המסחר והעסקים שנבעו מהקמת התחנה. היוזמה להסכם בין העירייה לתמח"ת הועלתה על ידי ראש העיר, רון חולדאי, מנכ"ל העירייה, אריאל קפון וסגן ראש העיר, מיכאל רועה.

ההסכם כולל התחייבות של התמח"ת להשלים את בניית הקומה השביעית בתחנה עד סוף 2001, שאליה יועברו מרבית קווי האוטובוסים הפועלים בסביבה. בנוסף נקבע כי העירייה תפעל לאישור בניית 28 אלף מ"ר נוספים לשטח הפרויקט (110 אלף מ"ר בנויים בסך הכל) ותשמור לעצמה את האופציה לרכוש את זכויות הבנייה הנוספות מהתמח"ת ב-175 דולר למ"ר. זאת אם החברה לא תרצה להוציא היתרי בנייה במשך חמש השנים הראשונות ממתן התוקף לתוכנית בניין העיר באיזור. אופציית הרכישה תינתן למשך שנתיים מתום חמש השנים.

עוד נקבע בהסכם כי חיובים בגין תביעותיהם של 450 בעלי דירות ישולמו על ידי שני הצדדים בחלקים שווים; חיובים בגין תביעות עד 675 דירות ישולמו בדרך של שני שליש על ידי החברה ושליש על ידי העירייה וחיובים בגין תביעות מעל 675 דירות יחולו על החברה בלבד.

מ-93' התרבו תביעותיהם של התושבים נגד העירייה והתמח"ת, בגין ירידת ערך הדירות ופגיעה באיכות החיים ושל בעלי עסקים בתחנה בתוך מבנה התחנה שטענו לפגיעה באינטרסים הכלכליים שלהם. מאז אף לא הושלמו פינויים והתחייבויות נכסיות של התמח"ת לעירייה והעזובה בשטח התחנה גדלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully