וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

QBI תפתח תרופות בתחום הסרטן עבור חברת התרופות אסטרזנקה האירופית

הארץ

4.10.2001 / 8:57

אסטרזנקה תממן את רוב הפיתוח; בתמורה תקבל החברה האירופית זכות להפצה בלעדית של התרופה

מאת אורה קורן

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית QBI חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בפיתוח תרופות לסרטן עם חברת התרופות אסטרזנקה (ASTRAZENECA). במסגרת ההסכם יפתחו שתי החברות תרופות על בסיס הטכנולוגיה של QBI וכ-100 גנים וחלבונים שהחברה הישראלית זיהתה את תפקודם בגרימת מחלות.

אסטרזנקה תממן את רוב הפיתוח ותשלם ל-QBI על פי עמידה בשלבים שונים, וכן תמלוגים מהמכירות. בתמורה תקבל החברה האירופית זכות להפצה בלעדית של התרופה. החברות סירבו לפרט את היקף העסקה, ואולם היא נאמדת במיליוני דולרים. עסקות דומות בעולם נחתמו בהיקפים של 100-10 מיליון דולר.

אסטרזנקה הוקמה על ידי איחוד אסטרה השוודית וזנקה הבריטית, ונחשבת לאחת מחמש חברות התרופות המובילות בעולם, ולשנייה בגודלה בפיתוח מוצרים לטיפול בסרטן. החברה מתמחה במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק תרופות אתיות, ובמתן שירותי בריאות. מכירותיה מסתכמות ב-15.8 מיליארד דולר בשנה.

QBI הוקמה ב-94' ומתמחה בגילוי תרופות על בסיס גנומי. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת זיהוי מהיר של חלבונים המשמשים בסיס לפיתוח תרופות. מנכ"ל החברה, דניאל צור, אמר כי "העסקה מהווה הכרה בשיטה הייחודית של QBI לסריקה מהירה ולמציאת הפונקציות שגנים ממלאים במחלות. יש סיכוי שזו תיהפך לשיטה סטנדרטית בעולם למציאת מטרות לפיתוח תרופות".

לדברי צור, ל-QBI יש פעילות בכתריסר מחלות, ובהן מחלות לב; מחלות ניווניות, כגון אלצהיימר ופרקינסון; מחלות הנובעות מחוסר חמצן (איסכמיות), דוגמת שבץ מוחי; ואלרגיות, כגון אסטמה ואי ספיקת ריאות (COPD). להערכתו, ההסכם עשוי להוביל לחתימת הסכמים דומים עם יצרניות תרופות גדולות אחרות.

מייסד ומנכ"ל חברת התוכנה אורקל, לארי אליסון, מחזיק ב70% ממניות QBI ומשמש יו"ר החברה. חברת QBI מצויה בעיצומו של גיוס הון משותפיה האסטרטגיים, בהן מיצובישי טוקיו פרמצוטיקלס, טאישו ופוג'יטסאווה, על פי שווי חברה של כחצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully