וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירקס דורשת ממרכז ההשקעות לחשוף התכתבות עם מס הכנסה

הארץ

4.10.2001 / 10:00

בשנת 2000 נפתחו על ידי מחלקת החקירות של מס הכנסה הליכי חקירה פליליים גלויים כנגד החברה ומנהליה, משה עין-גל ומשה אהרונסון

מאת בן-ציון ציטרין

חברת דיירקס מערכות רפואיות פנתה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לענינים מינהליים, בעתירה מינהלית על פי חוק חופש המידע. בעתירה דורשת החברה ממרכז ההשקעות במשרד התמ"ס לחשוף בפניה התכתבויות בין המרכז למס הכנסה, בענין היתר למפעל מאושר שניתן לה בשעתו. החברה טוענת באמצעות עורך דין עופר צור, ממשרד י. גורניצקי, כי מסמכים אלה חיוניים לחברה בהליכיה המשפטיים מול מס הכנסה.

בראשית שנות ה-90 ניתן לחברת דיירקס היתר למפעל מאושר על פי חוק לעידוד השקעות הון, על הטבות המס הגלומות בו. ב-2000 נפתחו על ידי מחלקת החקירות של מס הכנסה הליכי חקירה פליליים גלויים כנגד החברה ומנהליה, משה עין-גל ומשה אהרונסון. כמו כן הוציא פקיד השומה לחברה שומות וצווים לשנים 1992 ו-1993.

לטענת מס הכנסה, החברה מסרה מידע כוזב אודות היותה חברת משקיעי חוץ, הזכאית להטבות בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון; החברה כפרה בטענות, ואולם בינתיים נפתחו נגדה הליכים פליליים והליכים אזרחיים. על מנת להוכיח שטענות מס הכנסה כלפי החברה אינן נכונות, ביקשה החברה ממרכז ההשקעות את כל המסמכים המצויים במשרד התמ"ס ואשר נוגעים להיתר למפעל מאושר שניתן לה.

לטענת עו"ד צור, מאז חודש אוקטובר לפני שנה החברה נדחית באופן שאינו ענייני, ואינה מקבלת את המסמכים הדרושים לה. לפני כמה שבועות הודיע מרכז ההשקעות לחברה כי אינו מתכוון להציג בפניה חומר הנוגע לחקירת מס הכנסה בעניינה ואת ההתכתבות בין מרכז ההשקעות ובין פקיד השומה לגבי תיק החקירה; כן מסרב מרכז ההשקעות להעביר לחברה ממצאי ביקורת שערך בחברה.

החברה טוענת כי אם לא תיענה העתירה, קיים חשש שלא תוכל להתמודד באופן ראוי עם הטענות של פקיד השומה, הן במישור האזרחי והן במישור הפלילי. עדיין לא נמסרה תגובת הנתבעים (עתמ 339/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully