וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו שוקלת איחוד כוחות עם גוגל נגד מיקרוסופט

רויטרס

4.2.2008 / 7:21

תפנית: מנכ"ל גוגל הציע למנכ"ל יאהו להדוף הצעת מיקרוסופט. מקורב ליאהו: החברה קיבלה שלל פניות מחברות

בתפנית מעניינת דיווחו מקורות יודעי דבר כי יאהו שוקלת לכרות ברית עסקית עם יריבתה המרה, גוגל, כדי להימנע מלהירכש על ידי ענקית התוכנה מיקרוסופט. רויטרס דיווחה על כך יומיים לאחר שיאהו קיבלה הצעת רכש של 44.6 מיליארד דולר ממיקרוסופט.

הנהלת יאהו שוקלת לחזור למגעים שקיימה עם גוגל לפני כמה חודשים, לפיהם תקים ברית עם גוגל כחלופה לעסקה עם מיקרוסופט. לפי המקור, רואה יאהו בהצעת הרכש של מיקרוסופט, סך 31 דולר למניה, הצעה נמוכה מדי.

מקור אחר המקורב ליאהו אמר כי קיבלה שלל פניות מחברות מדיה, טכנולוגיה, טלפון ופיננסים לרכישתה, אולם לדבריו לא ידוע אם כל הצעה כזו נשקלת על ידי יאהו.

במזכר לעובדי יאהו ביום שישי, שהשיגה סוכנות רויטרס, כתבו בכירי יאהו: "אנחנו רוצים להדגיש כי טרם התקבלו שום החלטות - ולמרות מה שכמה אנשים טוענים, לא התחיל כל תהליך אינטרגציה (בין החברות)".

פרט לגוגל, יש כמה מועמדות פוטנציאליות טבעיות לרכוש את יאהו, ואין סבירות כי גוגל תקבל אישור רגולטורי לרכוש את יאהו, אמרו אנליסטים ביום שישי.

שיחה מפתיעה

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח ביום ראשון באתר שלו כי מנכ"ל גוגל אריק שמידט התקשר למנכ"ל יאהו ג'רי יאנג להציע את עזרת גוגל בכל מאמץ להדוף את הצעת הרכש של מיקרוסופט. דוברי יאהו וגוגל סרבו להגיב.

מאמצי יאהו למצוא רוכשת חלופית עשויים להיות אמצעי לשכנע את מיקרוסופט להעלות את הצעת הרכש שלה.

האנליסט ג'פרי לינדסי מסנפורד ברנסטין אמר בדו"ח מחקר כי "הצעה של 31 דולר היא פקחית מאוד", מכיוון שהיא לוחצת על הנהלת יאהו לפעול בדרך שתוציא מהכח אל הפועל את ערכם האמיתי של נכסי יאהו, שלהערכתו שווים 39-45 דולר למניה.

בנפרד, שיגרה גוגל ביום ראשון מטח ראשון כלפי הצעת הרכש של גוגל בהאשימה את מיקרוסופט בניסיון להרחיב את מונופול התוכנה שלה אל תחום האינטרנט.

דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר ביאהו וסמנכ"ל המשפטים שלה, אמר בבלוג שלו כי הצירוף של מיקרוסופט ויאהו עלול לחתור תחת התחרות באינטרנט, וקרא לרגולטורים למנוע את המיזוג.

מיקרוסופט הגיבה לטיעוני גוגל באמרה כי המיזוג עם יאהו יצור לגוגל המובילה "מתחרה מספר שתיים משכנעת ביותר לחיפוש ולפרסום באינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully