וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בתל אביב: מדד המעו"ף מוסיף 0.6%

טל לוי

4.2.2008 / 10:05

לאחר חודש קשה, הוסיפו אתמול המדדים המובילים יותר מ02% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף כ-4%

הבורסה של תל אביב פותחת את יום המסחר השני בחודש פברואר לאור עליות השערים החדות שנרשמו אתמול ובציפיה לפתיחת המסחר הערב בארה"ב: מדד המעו"ף, שהוסיף אתמול 2.7%, עולה כעת בעוד 0.6% ומדד תל אביב 100 שהוסיף 2.2% מתחזק ב-0.5%.

העליות בתל אביב נרשמו אתמול לאחר סוף שבוע חיובי שעבר על שוקי העולם והשאלה העומדת על הפרק היא האם גם היום ימשכו העליות או שאולי מדובר באפיזודה חולפת. כעת, מופנות העיניים לארה"ב, שם צופים הכלכלנים כי הריבית תרד בעוד 0.5% לרמה של 2.5% בלבד. בתוך 8 ימים הוריד הפדרל ריזרב האמריקאי את הריבית ב-1.25% במטרה להוסיף נזילות לשוק ובמטרה לעודד את עסקי החברות האמריקאיות. ריבית נמוכה מאפשרת ללוות כסף זול יותר ומעודדת את הציבור לחפש תשואות גבוהות יותר בבורסה ולאו דווקא בפיקדון הבנקאי. ריבית נמוכה מעודדת צריכה שיכולה להניע את הכלכלה.

צעד נוסף שיזם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הוא חבילת תמריצים כלכליים בסך של 150 מיליארד דולר שאמורה לתמוך בכלכלה האמריקאית. על אף הסכום האדיר, יש מי שמפקפק בתועלת שיפיקו האמריקאים מהמהלך: מנהל קרן איגרות החוב הגדולה בעולם, ביל גרוס, סבור כי חבילת התמריצים תשלח את האמריקאים לקנות עוד מוצרים מתוצרת סין ובכך תסייע לסין יותר מאשר לארה"ב.

ובינתיים, נשואות העיניים לחברות הנדל"ן שאיבדו כ-21% בממוצע בינואר בלבד. חברות הנדל"ן הפועלות בחו"ל צפויות להפיק תועלת רבה מירידת הריבית שכן עסקות לנדל"ן מניב הן עסקות פיננסיות לכל דבר שנסמכות על רכישת הנכס באמצעות הלוואה בריבית נמוכה והשכרתו בדמי שכירות גבוהים.

מבין המניות המובילות את העליות ניתן למצוא את כימיקלים לישראל (1.36% , 4845.0) ואת אפריקה ישראל (1.71% , 26700.0). מדד מניות הבנקים נסחר ללא שינוי בהובלת הפועלים (0.35% , 1726.0) ולאומי (0.22% , 1784.0).

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully