וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט מסרב להעביר תשלום נוסף על הדירה בכרמיה

רנית נחום-הלוי

4.2.2008 / 8:48

אולמרט הוא הנפגע המפורסם ביותר של נפילת חברת אלומות מג. רוב רוכשי הדירות בפרויקטים של החברה נמנים על העשירון העליון

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע באמצעות עורכי דינו ממשרד מסר-ריבלין, כי הוא אינו מוכן להשתתף בתוכנית ההבראה שמציע המנהל המיוחד של אלומות ולשלם תוספת של 290 אלף דולר לדירה שרכש ברחוב כרמיה. המשמעות היא שאולמרט יקבל בחזרה רק 60% מהכספים ששילם לחברה עד כה (כ-720 אלף דולר).

אולמרט הוא הנפגע המפורסם ביותר של נפילת חברת אלומות מג, כשרוב רוכשי הדירות בפרויקטים של החברה נמנים עם העשירון העליון. אלומות התחייבה על שבעה פרויקטים יוקרתיים בירושלים, ועד כה 35 איש רכשו אצלה דירות.

הפרויקט המפורסם ביותר של אלומות הוא ברחוב כרמיה. התוכנית לגביו היא שרוכשי שלוש הדירות שבו יוסיפו עוד 1,000 דולר למ"ר למחיר ששילמו עליהן. בשלב זה שני הדיירים שרכשו דירות בפרויקט (אולמרט ודייר נוסף), הודיעו כי אינם מוכנים להוסיף כסף על זה שהתחייבו. במסגרת פרויקט כרמיה רכש ראש הממשלה את דירתו בשטח של כ-290 מ"ר ב-1.2 מיליון דולר. אולמרט כבר העביר את מלוא התמורה החוזית בעבור הדירה.

בניגוד לפרשת חפציבה, שם המלווים הם הבנקים הנדרשים להעמיד משאבים ולהקצות כספים לטובת הדיירים, הרי שכאן הנושים הכבדים הם בעלי האמצעים עצמם, ביניהם רה"מ. בעלי נכסים אלה אמורים להחזיר קרוב לחמישית מהחוב, כ-40 מיליון שקל.

לדברי הנאמן שמונה לאלומות, עו"ד קובי אמסטר, "על אף שבתחושה ראשונית נדמה שהצעת ההסדר מטילה חיובים כספיים על הדיירים ולא רק כדי להשלים את דירותיהם אלא גם כדי לתת מענה רחב יותר לכלל הנושים, הרי שבסופו של דבר ההסדר לא יפגע בהם באופן מעשי. הנכסים שהדיירים יקבלו בסופו של יום, גם לאחר התוספת שהם נדרשים להוסיף, עדיין יהיו שווי ערך וגבוהים במידה משמעותית מהמחיר ששילמו על הדירות מלכתחילה, כולל התוספת. מאידך, במידה וההסדר לא יתקבל הרי שבמקרה של הליכי פירוק הנושים יעמדו מול שוקת שבורה".

עו"ד איילת רוזנצווייג ממשרד מסר-ריבלין אמרה: "העניין נמצא בהליכים משפטיים ועמדתו של ראש הממשלה ורעייתו הובאה לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully