וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מתריעה על אפשרות להורדת הדירוג לאג"ח של גילת לוויינים

נטע יעקבי

4.10.2001 / 13:27

בעקבות אזהרת הרווח של החברה, חוששים בחברת הדירוג כי גילת לא תהיה מסוגלת לפדות את התחייבויותיה למחזיקים באג"ח להמרה; התשואה על האג"ח האמירה אתמול ל-42%

יומיים לאחר אזהרת הרווח החמורה של גילת לוויינים , מתריעה חברת הדירוג מעלות על אפשרות להורדת דירוג התחייבויותיה של החברה (BBB/pi) בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה החברה. משמעות דירוג BBB היא כי יכולת החברה המנפיקה לפדות את התחייבויותיה ממוצעת בהשוואה למנפיקים ישראלים אחרים.

בעקבות הודעת החברה כי תחרוג מיעדי המכירות והרווח לרבעון השלישי והרביעי של שנת 2001, וכי תבצע התאמות במאזניה על מנת לשקף את השינוי בסביבת פעילותה, מעריכה מעלות השפעה שלילית על יחסי האיתנות ויחסי כיסוי החוב הנוכחיים והעתידיים של החברה ועל דירוגה הנוכחי. מעלות תפרסם את מסקנותיה לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים של גילת.

החברה הנפיקה אג"ח להמרה ל-5 שנים בפברואר השנה וגייסה באמצעותו 350 מיליון דולר. ההתרעה של מעלות עולה בקנה אחד עם חששות המשקיעים כי החברה לא תצליח לפדות את התחייבויותיה. חששות אלו באו לידי ביטוי בכך שהמסחר אתמול באג"ח היה שומם, ונמסר רק על עסקה אחת של 500 אג"ח.

מאז הנפקת האג"ח צנח מחירו, ואתמול נסגרה התשואה על הנייר בגובה של 42%. זו תשואה עצומה, לכל הדעות, אלא שאין בה כדי למשוך את המשקיעים לנייר, והאמרת התשואה לרמות הגבוהות הללו רק משקפת את ירידת ערך הנייר ואת רצון המשקיעים להיפטר ממנו.

בחברה ניסו אתמול להפיג את חששות המשקיעים באג"ח על ידי כך שטענו כי תזרים ההוצאות של החברה מהודק, שריפת המזומנים עומדת על 10-20 מיליון דולר ברבעון, והחובות פרושים ומוגבלים. כמו כן, המזומנים בקופה של החברה כיום הם 90 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully