וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה חיובית בבורסה בתל אביב

מיכאל רוכוורגר

5.2.2008 / 7:44

ברקע: הירידות אתמול בוול סטריט. הנאסד"ק איבד 1.3%, והדאו ג'ונס ירד ב-0.85%. טבע פותחת בפער ארביטראז' חיובי של 1.6%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחה את היום השלישי של שבוע המסחר במגמה חיובית. זאת למרות סיום מסחר במגמה שלילית בארה"ב אמש וירידות שערים בבורסות אסיה הבוקר. מדד המעו"ף עולה ב-0.1% לרמה של 1,080 נקודות, מדד תל אביב מוסיף 0.1% לרמה של 1,020 נקודות ומדד התל-טק יורד ב-0.2% מחזור המסחר מסתכם ב-88 מיליון שקל.

אתמול, לאחר שהחל בעליות שערים, הסתיים המסחר במגמה הפוכה. מדד המעו"ף ירד ב-0.8%, מדד ת"א 100 איבד 0.6%, מדד הנדל"ן ירד ב-1.9% ואילו מדד התל-טק השיל 0.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

אתמול נרשמה הצלחה גדולה בהנפקת תעודות האג"ח החדשות על מדדי תל בונד 40 ותל בונד 60 החדשים. מנהלי תעודות הסל של קסם שבשליטת בית ההשקעות אקסלנס, של כלל פיננסים מבט ושל תאלי מבית פסגות אופק גייסו כמיליארד שקל.

בשוק המט"ח, המשיך הדולר לצלול גם אתמול, ושערו היציג נקבע על רמה של 3.578 שקלים. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מאיים להשבית את המשק בשל הנזקים הכבדים ליצואנים שעלולים לפטר מאות עובדים.

האיום של ברוורמן

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אמר אתמול ל-TheMarker כי היחלשות הדולר מהווה איום חזק עבור ישראל, אשר יגרום להאטה בפעילות במשק ויפגע בצורה משמעותית בתעשייה וביצוא. להערכת ברוורמן, בכדי להמנע מהאטה, יש בעיקר להוריד את הריבית בצורה מהותית ולהעלות את ההוצאה הציבורית.

בארה"ב, נפתח שבוע המסחר בירידות שערים של המדדים המובילים. מדד הנאסד"ק איבד 1.3%, מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.85%, ומדד ה-S&P 500 השיל כ-1%. הירידות אמש נבעו בעיקר מפרסום הנתונים אודות גידול בחודש ינואר בכ-68% במספר העובדים שפוטרו לעומת דצמבר לרמה של כ-75 אלף בני אדם.

בקרב המניות באחד העם, טבע פתחה בפער ארביטראז' חיובי של 1.6%. חברת כלל ביוטכנולוגיה מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר וחברה בת שלה אנדרומדה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עם טבע בפיתוח תרופה חדשנית נגד סוכרת נעורים.

חברת חלל תקשורת תמשיך להיסחר על רקע הצעות הרכש שקיבלה החברה לרכישת נכסיה מידי חברת יורוקום, שבשליטת שאול אלוביץ', המציעה לשלם 23% ממניותיה של חלל תמורת 46.2 שקל למניה, ואילו חברת SES מציעה 51.5 שקל למניה.

חברות פאנגאיה נדל"ן ופאנגאיה ישראל ייסחרו על רקע חקירת מס הכנסה בדבר החשדות, כי קנדה ישראל, החברה האם, ניצלה הטבות מס במסגרת הקמת פרויקט מגדל W בפארק צמרת בתל אביב.

מדד הנדל"ן ירד בחודש ינואר בכ-21% כשהמניות הגדולות בו - אפריקה ישראל, גזית גלוב, דלק נדל"ן ואלוני חץ - ירדו בצורה משמעותית, והשלימו ירידה של עשרות אחוזים במהלך החודשים האחרונים. לאחר העליות ביום ראשון, חזרו אתמול מניות הנדל"ן לצלול. ענקית הכימיכלים כי"ל תנסה להמשיך במומנטום החיובי של יומיים האחרונים, במהלכם עלתה בכ-5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully