וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס בהסכמה

צבי זרחיה

5.2.2008 / 12:05

הצעת חוק: ספקיות האינטרנט יחסמו גישה לאתרי סקס, אלא אם המנוי יודיע על הסכמתו על כך. יו"ר המועצה לשלום הילד: ההצעה ראויה

ספקיות הגישה לאינטרנט תחסומנה בתור ברירת מחדל את גישת המנויים לאתרי סקס, הימורים ואלימות - כך עולה מהצעת חוק שאושרה אתמול בצהריים (שני) ע"י ועדת הכלכלה להצבעה בקריאה ראשונה.

על פי ההצעה, הספקיות לא תחסומנה את הגישה לאתרים רק במידה והמנוי יודיע כי אינו מעוניין בשירות. הן יחויבו לפנות אל הלקוחות פעמיים בטרם יטילו את החסימה, ורק במקרה שלא תתקבל תגובה יהיו רשאיות להפעיל את שירות סינון התכנים. שר התקשורת יקבע בתקנות את האתרים שייחסמו.

אם יאושר החוק במליאת הכנסת, יחויבו הספקיות לפנות אל כל מנוייהן בתוך 60 יום. ספק שיעבור על החוק צפוי לקנס של כ-240 אלף שקל. עוד נקבע כי ספקיות גישה לאינטרנט לא יספקו למנוי גישה לרשת אלא לאחר שקיבלו במועד ההתקשרות את הסכמתו או אי הסכמתו לחסימה. בעד השירות לא ייגבה מהמנוי תשלום נוסף.

תשעה חברי כנסת תמכו בהצעת החוק אותה יזם ח"כ אמנון כהן (ש"ס) יחד עם משרד התקשורת, וחמישה התנגדו. שר התקשורת, אריאל אטיאס (ש"ס) בירך על האישור, ונימק את הצורך בחקיקה בנתונים המראים כי כ-60% מהילדים בגילאי 9-15 גולשים באתרים פורנוגרפיים. בתגובה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) כי "שום חסימה כפויה לא תועיל במקום במשפחה שבה להורים לא איכפת מה עושים ילדיהם". הוא טען שההצעה "מהווה צעד נוסף בהפיכת ישראל למדינה חשוכה, והיא תשלום נוסף של ראש הממשלה לש"ס על הישארותה בקואליציה. הדבר ההזוי ביותר הוא שהממשלה נותנת סמכות לשר התקשורת לחסום אתרים שהוא יחליט, בטכנולוגיה שלא קיימת עדיין ולא ישימה".

חיים גירון ממשרד התקשורת אמר כי קיים קושי בחסימה של מאות אלפי מנויים דרך שרת של ספקית האינטרנט. הוא ציין כי קיימות תוכנות סינון אתרים בעלי אחוזי יעילות גבוהים שניתן להתקין על המחשב האישי. ד"ר נמרוד קוזולבסקי, מומחה לאבטחת מידע, אמר כי מוטב לבצע חסימה דרך המחשב הביתי מאשר באמצעות ספק האינטרנט. הוא אמר כי ההליך יעורר בעיית אבטחת מידע חמורה, שעלולה להביא לסכנה ביטחונית.

ד"ר יצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד, אמר כי ההצעה ראויה ואולם יש לבצע בה התאמות. לדבריו, הרבה הורים זקוקים להדרכה בעולם האינטרנט, ויש להעניק להם כלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully