וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבורסה

חיים ביאור

5.2.2008 / 15:02

אישרה את בקשת העובדים להכריז על סכסוך עבודה; עובדי הבורסה יהיו רשאים לפתוח בשביתה או עיצומים בעוד שבועיים

ההסתדרות אישרה היום את בקשת עובדי הבורסה לניירות ערך להכריז על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה היא שעובדי הבורסה יהיו רשאים לפי חוק לפתוח בשביתה או עיצומים בעוד שבועיים. זאת בתום תקופת הצינון הקבועה בחוק ובאם לא יושג עד אז פתרון למחלוקות בין הנהלת המוסד לוועד העובדים.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב, גרשון גלמן, אמר שאחת העילות להכרזה על סכסוך העבודה היא אי היענות הנהלת הבורסה לדרישת הוועד וההסתדרות ולפיה העובדים המועסקים באמצעות חברות למיקור חוץ יקבלו תנאי העסקה זהים לאלה הניתנים לעובדים הקבועים, המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי. עם זאת, מקורבים למשא ומתן אמרו להעילה העיקרית לסכסוך היא כספית: הנהלת הבורסה מציעה שבמסגרת הסכם השכר ל-2007 העובדים יקבלו תוספת שכר אחידה של 0.8%

ועוד תוספת שכר דיפרנציאלית בשיעור 2.8% ובסך הכל תוספת בשיעור 3.3%. לעומת זאת, יו"ר ועד עובדי הבורסה, יצחק לרנר, דורש שתוספת השכר הכוללת תהיה 4.5%. לטענת לרנר, מחזורי העסקאות בבורסה גדלו משמעותית בשנה האחרונה, דבר המזכה את העובדים בתוספת שכר גדולה יותר מכפי שההנהלה מציעה.

ועד עובדי הבורסה שכר את שירותי משרד יחסי הציבור מורל צור, לצורל ניהול מאבקו בעניין הסכם השכר. דוברת הבורסה אישרה שמתנהל משא ומתן בין ההנהלה לנציגות העובדים על הסכם השכר החדש אך הבהירה שההנהלה אינה מעוניינת לנהל את הדיונים באמצעות התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully