וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר נסגר בירידות חדות

מיכאל רוכוורגר

5.2.2008 / 18:00

הבורסה בת"א פתחה הבוקר במגמה חיובית, אך המגמה התהפכה לאחר שבוול סטריט החל המסחר בירידות

לאחר שהבורסה לניירות ערך בתל אביב החלה את היום השלישי של המסחר במגמה חיובית, התהפכה המגמה לקראת הצהריים לאחר שהמסחר בארה"ב נפתח בירידות. המסחר בארה"ב הושפע מפרסום צניחה חדה בפעילות במגזר השירותים, ירידה שהשפיעה גם על אחד העם, שסיים את המסחר בירידות של המדדים המובילים. מדד המעו"ף ירד ב-1.1% לרמה של 1,068.5 נקודות, מדד תל אביב 100 ירד ב-1.1% גם כן, לרמה של 1,008 נקודות, ואילו מדד התל טק ירד ב-1.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.82 מיליארד שקל.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים של עד 0.3% באיגרות החוב השקליות וצמודות המדד. אתמול נרשמה הצלחה גדולה בהנפקת תעודות האג"ח החדשות על מדדי תל בונד 40 ותל בונד 60 החדשים. מנהלי תעודות הסל של קסם, שבשליטת בית ההשקעות אקסלנס, של כלל פיננסים מבט ושל תאלי מבית פסגות אופק, גייסו כמיליארד שקל. היום ירד מדד התל בונד 40 ב-0.45% ואילו מדד התל בונד 60 השיל 0.6%.

בשוק המט"ח, לאחר שהמשיך הדולר לצלול גם אתמול ושערו היציג נקבע על רמה של 3.578 שקלים, התחזק הדולר היום ב-0.81% ושערו היציג נקבע על רמה של 3.6080 שקלים. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מאיים להשבית את המשק בשל הנזקים הכבדים ליצואנים מהיחלשות הדולר, נזקים שעלולים לגרום לפיטורי מאות עובדים.

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אמר אתמול ל-TheMarker כי היחלשות הדולר מהווה איום על ישראל, אשר תגרום להאטה בפעילות במשק ותפגע בצורה משמעותית בתעשייה וביצוא. להערכת ברוורמן, בכדי להימנע מהאטה, יש בעיקר להוריד את הריבית בצורה מהותית ולהעלות את ההוצאה הציבורית.

בקרב המניות באחד העם, טבע. חברת כלל ביוטכנולוגיה מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר וחברה בת שלה, אנדרומדה, חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עם טבע בפיתוח תרופה חדשנית נגד סוכרת נעורים. היום כלל בנק ההשקעות השוויצי UBS את טבע כאחת מ-50 המניות המומלצות בתקופה זו.

חברת חלל תקשורת המשיכה להיסחר על רקע הצעות הרכש שקיבלה לרכישת נכסיה מידי חברת יורוקום, שבשליטת שאול אלוביץ'. יורוקום מציעה לשלם 23% ממניותיה של חלל תמורת 46.2 שקל למניה, ואילו חברת SES מציעה 51.5 שקל למניה. חברות פאנגאיה נדל"ן ופאנגאיה ישראל נסחרו על רקע חקירת מס הכנסה בדבר החשדות כי קנדה ישראל, החברה האם, ניצלה הטבות מס במסגרת הקמת פרויקט מגדל W בפארק צמרת בתל אביב. ברק רוזן, מבעלי השליטה בקנדה ישראל, נעצר אתמול.

מדד הנדל"ן ירד בחודש ינואר בכ-21% כשהמניות הגדולות בו - אפריקה ישראל, גזית גלוב, דלק נדל"ן ואלוני חץ - ירדו באופן משמעותי, והשלימו ירידה של עשרות אחוזים במהלך החודשים האחרונים. לאחר העליות ביום ראשון, חזרו אתמול מניות הנדל"ן לצלול. מדד הנדל"ן איבד היום 2.75%. מדד הבנקים ירד ב-2% בהשראת מניות לאומי ופועלים. קמן אחזקות, שבשליטת רוני אלרואי, זינקה לאחר שהחברה הודיעה על רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של עד 20 מיליון שקל עד סוף אפריל 2008.

ענקית הכימיקלים כי"ל מנסה להמשיך במומנטום החיובי של היומיים האחרונים, במהלכם עלתה בכ-5%. חברת התרופות פריגו זינקה לאחר שפירסמה תוצאות חזקות לרבעון הפיסקלי השני.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully