וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: Dell עולה ב-8.3% לאחר שהפריכה סברות על אזהרת רווח; ג'וניפר מזנקת ב-19%

דפנה מאור

4.10.2001 / 15:52

מניות מגזר ציוד התקשורת עולות בעקבות אישוש התחזיות של סיסקו והעלאת המלצה על ג'וניפר ממורגן סטנלי

המסחר בוול סטריט נפתח במומנטום חיובי בעקבות בשורות טובות של סיסקו ו-DELL (דל) . אפילו אזהרת רווח של יצרנית הסיבים האופטיים הגדולה בעולם, קורנינג, ונתוני אבטלה קשים, לא הפריעו למניות המחשבים וציוד התקשורת לרשום עליות בפתיחה.

נתוני מקרו: מספר העובדים שהגישו תביעות לדמי אבטלה בארה"ב עלה בשבוע שעבר לרמה הגבוהה ביותר בתשע השנים האחרונות, בעקבות ההשלכות הכלכליות כתוצאה מהתקפת הטרור ב-11 בספטמבר.

Dell מפתיעה לטובה: תעמוד בתחזיות הרווח

מניות המחשבים קיבלו איתות חיובי מ-Dell, אשר הודיעה היום כי היא צפויה לעמוד בתחזיות הרווח וההכנסות לרבעון המסתיים ב-2 בנובמבר. מניית DELL עולה ב-8.3%, לאחר שיצרנית המחשבים הגדולה בארה"ב הפריכה סברות כי תפרסם אזהרת רווח.

החברה גורסת כי תצליח לעמוד ביעד שקבעה לרבעון - רווח של 15 סנט למניה והכנסות של 7.2-7.6 מיליארד דולר. בימים האחרונים טענו אנליסטים כי החברה צפויה לפרסם אזהרת רווח בעקבות הירידה בביקוש למוצריה, לאחר אירועי ה-11 בספטמבר. מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל, אמר כי במהלך הרבעון הנוכחי החברה מגדילה את נתח השוק של כל מוצריה, בכל פלחי השוק ובכל השווקים האזוריים.

מגזר ציוד התקשורת: סיסקו מעודדת; קורנינג מזהירה

סיסקו עולה ב-3.8% לאחר שאתמול אמר מנכ"ל החברה כי היא מצפה לעמוד בתחזיות לרבעון. המניה זינקה אמש ב-22% ומשכה עימה את הנאסד"ק. מתחרתה בשוק הנתבים, ג'וניפר (סימול JNPR), מזנקת עתה ב-18.7% בזכות המומנטום ובזכות העלאת המלצה עליה מטעם מורגן סטנלי.

מניות נוספות במגזר שעולות: סיינה (סימול CIEN) שעולה ב-3.2%; סיקמור (סימול SCMR) עולה ב-2.6%.

בניגוד למגמה נסחרת מניית קורנינג, היורדת ב-5.1% בעקבות אזהרת רווח. יצרנית הסיבים האופטיים הגדולה בעולם פירסמה אזהרת רווח. החברה הודיעה אתמול כי בכוונתה להרחיב את תוכנית הארגון מחדש שלה - ובכלל זה פיטורים של עוד 4,000 עובדים וסגירה זמנית של מפעלים - שכתוצאה מהם תרשום החברה הוצאה של עד מיליארד דולר במחצית השנייה של שנת 2001, נוכח ההאטה בכל עסקיה.

קורנינג מסרה עוד כי עקב צעדים אלה לא תעמוד החברה בתחזית האנליסטים לרווח של 12 סנט למניה ברבעון השלישי. החברה צופה כעת כי הרווח התפעולי ברבעון השלישי יהיה 2-6 סנט למניה. כמו כן, הודיעה קורנינג כי היא צפויה לדווח על הפסד תפעולי ברבעון הרביעי, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 9 סנט למניה.

נורטל יורדת ב-0.2% לאחר שאתמול הורידו סוכנויות S&P ומודי'ס את דירוג האשראי שלה והזהירו כי הוא עלול להידרדר למדרגת "זבל".

אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, עולה ב-1.8% לאחר שדיווחה על ירידה של 7.9% ברווח הרבעוני בעקבות הירידה במחירי המתכות וחולשה ביקוש. החברה אף צופה המשך ירידה ברבעון הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully