וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מטפס ל-3.63 שקלים

שלומי שפר

6.2.2008 / 10:03

זמן קצר לאחר שצנח לשפל של 11 שנה, המטבע האמריקאי מראה סימני התאוששות ופתח היום את המסחר בעלייה של 0.6%

נראה כי הלחצים המופעלים על בנק ישראל להוריד ריבית - והעובדה שנגיד הבנק שותק ולא מצהיר כי אין מקום להתערבות במסחר במט"ח, אם באופן ישיר או באופן עקיף - בולמים ביומיים האחרונים את הצניחה בשערו של המטבע האמריקאי. הדולר פתח היום את המסחר בעלייה של 0.6%, לרמה של 3.63 שקלים לדולר.

לדברי קובי בלום, מנכ"ל פרגון - מערך ניהול השקעות חו"ל של כלל פיננסים בטוחה, יש סיכוי סביר שאנו עדים בימים אלו לתחילת שינוי מגמה ארוכת טווח במטבע האמריקאי.

הסיבות העיקריות שתורמות למחשבה זו, אומר בלום, הינן רבות. נמשך תהליך ההיחלשות של הכלכלות האירופאיות. אתמול בבוקר, לדוגמא, התבשרנו אודות חולשה במגזר תעשיות השירותים באירופה. נתון שמצטרף לפרסומים קודמים המצביעים ברובם המכריע על חולשה מתמשכת בכלכלות האירופאיות. חולשה זו, תאלץ , מוקדם או מאוחר, את הבנק המרכזי לנטוש את עמדתו "הניצית" הקשוחה ולהתחיל בתהליך של הורדת ריבית במטבע היורו.

ההאטה הכלכלית החריפה בארה"ב כבר מתומחרת בהורדות ריבית דולריות שחלקן בוצעו בשבועות האחרונים (1.25%), והורדות נוספות נלקחות בחשבון ב-Futures של הריביות הדולריות. להערכתי, למעט תרחיש של מיתון כלכלי חריף בארה"ב, תהליך הורדת הריבית בדולר כבר נלקח בחשבון ומתומחר במלואו בשער הדולר הנמוך.

צריך לזכור שנקודת שיווי המשקל הכלכלית, ארוכת הטווח, בין הדולר ליורו נמצאת לפי מחקרים כלכליים, בסביבות 1.1 דולר ליורו.

התחזית הכלכלית המקובלת כיום בארה"ב צופה התאוששות משמעותית בכלכלה האמריקאית בחצי השני של 2008 ובמיוחד לקראת סוף השנה. תרחיש כזה, במידה ויתממש, ילווה , בסבירות גבוהה, בתהליך של העלאת ריבית בדולר.

במישור הטכני, מבצע הדולר לעומת היורו תחתית משולשת (בסביבות 1.487 דולר ליורו) שנחשבת בעיני הטכנאים לחסימה חזקה במיוחד.

לפיכך מעריך בלום כי התחזקות הדולר מול המטבעות העיקריים בעולם תגזור בשלב מסוים גם התחזקות של הדולר מול השקל. להערכתי, אנו קרובים מאוד לתחתית של המטבע האמריקאי מול השקל הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully