וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: יום המסחר נפתח בירידות

שרון שפורר

6.2.2008 / 10:30

על רקע הירידות החדות בבורסות העולם, מדד המעו"ף ירד ב-1.3% ומדד תל אביב 100 צנח ב-1.6%

הבורסה בתל אביב פתחה את בוקר המסחר בירידות שערים על רקע הירידות החדות בבורסות בעולם, אתמול בוול סטריט והבוקר - באסיה.

המדדים המובילים בבורסות בניו יורק ירדו אתמול בשיעורים חדים, כשמדד נאסד"ק איבד 3.1% לרמה של 2,309 נקודות, מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.9% לרמה של 12,265 נקודות ומדד S&P נפל ב-3.2% לרמה של 1,336 נקודות. ברקע לכך ניצב הפעם דיווח מאכזב על התכווצות חדה במגזר השירותים בארה"ב.

עבור המשקיעים מדובר בנתון מקרו כלכלי נוסף שמחזק את החששות מפני כניסה למיתון עמוק וממושך, חששות שעשו שמות בשווקים מאז יולי האחרון.

חצי נחמה בשוק המקומי עשויים לספק דברים שפירסם אתמול בנק ישראל, לפיהם אין סימני האטה בכלכלה הישראלית והצמיחה במשק תהיה השנה גבוהה, 4.4%-3.6% - יותר מהצפי לצמיחה ברוב המדינות המפותחות.

מניות הפיננסים הובילו את הירידות

בינתיים, זלגו הירידות החדות בארה"ב לשווקים נוספים הבוקר, וזאת משום החשש כי מיתון עמוק בארה"ב יהפוך למיתון עמוק בכלכלה הגלובלית, שהיום ארה"ב עדיין ניצבת בראשה.

בורסת טוקיו ירדה ב-3.8%, בורסת הונג קונג נופלת ב-5.4%. בורסות שנחאי, טייוואן, סיאול וניו זילנד סגורות לרגל חג.

מדד המעו"ף יורד ב-1.3% ל-1,054.4 נקודות; מדד תל אביב 100 יורד ב-1.6% ל-992.2 נקודות התל טק 15 ירד ב-2.8%; מחזור המסחר - כ-100 מיליון שקל.

בוול סטריט היו אלו מניות הפיננסים שהובילו את הירידות החדות אתמול. כשסיטי קרסה ב-7.4% ליהמן ברדרס נפלה ב-6.3%, מניית בנק ההשקעות מריל לינץ’ השילה 5.6% ומניית מורגן סטנלי צנחה ב-5.2%.

גם בשוק המקומי ממשיכות מניות הפיננסים לסבול כשבבנקים נרשמות ירידות של 1.4% - פועלים יורדת ב-1.5% ואילו לאומי משילה מעליה 1.1%.

ענף הנדל"ן, מוטה האשראי, סופג גם היום אש כבדה ומאבד עוד 2.5%, אחרי שצנח אתמול ב-2.75%.

שתי מניות שעשויות לעניין במיוחד את המשקיעים הן פאנגאיה נדל"ן - על רקע מעצרו אתמול של ברק רוזן, אחד מבעלי השליטה בחברה, שנעצר בעקבות חקירת מס הכנסה. המניה השנייה היא מניית שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, על רקע הפרסום ב-TheMarker על המתמודד החדש לניהול החברה במקום אורי שני - עופר קוטלר, שמנהל כיום את דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל.

שתי המניות הכבדות במדד הנדל"ן אפריקה וגזית גלוב יורדות ב-1.7% וב-2.6%, בהתאמה.

מי שכן ניצבת מנגד למגמה היום זו טבע שמוסיפה 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully