וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א: המדדים חתמו ביציבות יחסית

שרון שפורר

6.2.2008 / 18:33

מדד המעו"ף חתם ללא שינוי בגובה 1,068.5 נקודות. מדד תל אביב 100 ירד ב-0.37% ל-1,004.3 נקודות. מניית אורכית זינקה ב-23%

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב חתמו יום מסחר תנודתי במתינות וזאת בשל פתיחה בעליות קלות בוול סטריט. הבוקר נראתה התמונה עגומה יותר, כשהמדדים המובילים ירדו בשיעור של יותר מ-1% והנדל"ן והבנקים ספגו ירידות חדות יותר, על רקע הירידות החדות אמש בוול סטריט והבוקר באסיה. ברקע לכך, המשיכו לעמוד החששות שמסרבים לדעוך מכניסה למיתון עמוק ומתמשך בכלכלה אמריקאית שיזלוג גם לשווקים הגלובליים.

הסנטימנט השלילי לא פסח בבוקרו של יום גם על השוק המקומי וזאת על אף שבנק ישראל פירסם אתמול כי אין סימני האטה בכלכלה הישראלית והצמיחה במשק תהיה השנה גבוהה, 4.4%-3.6% - יותר מהצפי לצמיחה ברוב המדינות המפותחות.

אבל בסיום כאמור חתמה הבורסה ביציבות, כשמדד המעו"ף חתם ללא שינוי בגובה 1,068.5 נקודות; מדד תל אביב 100 ירד ב-0.37% ל-1004.3 נקודות; התל טק 15 ירד ב-2.1%; מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

מדד הבנקים ירד בסיום ב-0.3% כששני הגדולים הפועלים הצליח לנעול ביציבות אבל לעומתו לאומי ירדה ב-1.1%

ענף הנדל"ן ירד בשיעור קל

ענף הנדל"ן, מוטה האשראי, שצנח אתמול ב-2.75%, ירד היום בשיעור קל של 0.1%. המניה הכבדה במדד, אפריקה ישראל הובילה את הירידות. קרדן אן.וי. מוכרת מחצית מבנין בית קרדן בתמורה ל-119 מיליון שקל.

שתי מניות שעשויות לעניין במיוחד את המשקיעים בענף הנדל"ן הן פאנגאיה נדל"ן - על רקע מעצרו אתמול של ברק רוזן, אחד מבעלי השליטה בחברה, שנעצר בעקבות חקירת מס הכנסה.

המניה השנייה היא מניית שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, על רקע הפרסום ב-TheMarker על המתמודד החדש לניהול החברה במקום אורי שני - עופר קוטלר, שמנהל כיום את דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל.

לאחר אין ספור שמועות בשוק הודיעה היום אורכית באופן רשמי על הסכם עם דויטשה בנק והמניה מגיבה בזינוק חד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully