וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר נפתח בירידות

שרון שפורר

7.2.2008 / 10:35

באסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת כאשר חלק מבורסות המזרח סגורות לרגל חג. באירופה יפורסמו היום החלטות הריבית

החששות ממיתון בארה"ב שיתפשט לכלכלה הגלובלית כולה מסרבים לדעוך והבורסה בתל אביב פותחת את בוקר המסחר, החותם את השבוע בירידות שערים, לאור המשך המגמה השלילית אתמול בארה"ב. באסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת כאשר חלק מבורסות המזרח סגורות לרגל חג.

באירופה ימתינו המשקיעים היום להודעות על הריבית שישחררו הבנקים המרכזים שם. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) ובנק אוף אינגלנד עתידים לפרסם מחר את החלטות הריבית שלהם. לפי ההערכות, צפוי הבנק המרכזי של בריטניה להוריד מחר את הריבית בשיעור של 0.25%. EBC צפוי להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, אולם עשוי לאותת כי גברו האיומים על צמיחת הכלכלה האירופית.

בתל אביב יש כאלה שמתכננים על הורדת הריבית בסוף החודש של בנק ישראל ב-0.25% לאור הדולר החלש והכלכלות המאטות בעולם. יחד עם זאת, יעברו עוד שבועיים וחצי עד ההחלטה, ופרסום המדד עוד לפנינו. רק לפני מספר חודשים העריכו כי הריבית בישראל תהיה במגמת עלייה אך המיתון שמכה בשווקים הפך את הקערה על פיה.

בינתיים, המעו"ף יורד ב-1% ל-1,057.6 נקודות; תל אביב 100 יורד ב-0.9% ל-995.6 נקודות; התל טק 15 נסוג ב-1.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-40 מיליון שקל. אורכית קפצה אתמול בכ-30% בבורסה בתל אביב בעקבות הזמנה מלקוח שמבצע עבודות עבור דויטשה טלקום. היום מתממשת המניה אחרי שפתחה בפער שלילי של כ-6%.

טבע שצפויה לפרסם את תוצאותיה לשנת 2007 ביום שלישי הבא, פתחה בפער שלילי של 0.8%. אלווריון שאיכזבה אתמול את המשקיעים עם תחזיות כושלות לרבעון הראשון מאבדת גובה אחרי שפתחה בפער שלילי של 8%. אתמול קרסה אלווריון בתל אביב ב-7%.

בבנקים - נרשמת הבוקר ירידה של 0.7% במדד כשמניות שני הבנקים הגדולים - פועלים ולאומי מאבדות גובה. בנדל"ן - המדד יורד ב-1% כשאפריקה וגזית גלוב מובילות את המגמה. אלביט הדמיה בולטת גם היא היום. החברה הבת פלאזה סנטרס מנסה לגייס היוםב שוק המקומי כחצי מיליארד שקל באג"ח. לבסוף, מימושים נרשמים היום גם במניותה כימיה כי"ל ומכתשים אגן.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully