וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדות התעופה בחיפה ובתל אביב ייסגרו בסופי שבוע

זוהר בלומנקרנץ

7.2.2008 / 14:54

זאת עקב סירוב הרבנות הצבאית להתיר הפעלת השדות בשבת



שדות התעופה שדה דב בתל אביב ונמל האוויר בחיפה ייסגרו לתעופה אזרחית בסופי שבוע החל באחד במארס - כך עולה ממכתב ששלח מנהל שדה התעופה בחיפה אתמול (רביעי) לחברות התעופה ולטייסים פרטיים. יו"ר אגודת התעופה, עו"ד ירון אפרת, פנה בתגובה לשר התחבורה, שאול מופז, וביקש את התערבותו המיידית.



המשמעות המעשית של סגירת שני השדות בשבתות ובחגים היא פגיעה באלפי נוסעים בחברות התעופה הפנים ארציות, כמו ארקיע וישראייר, וכן בתעופה הפרטית והספורטיווית, אשר מתקיימת במיוחד בסוף השבוע.



מאחורי המהלך של סגירת שדות התעופה הצבאיים, אשר משמשים אף את התעופה האזרחית, עומד הרב הצבאי של חיל האוויר, אשר אינו מאשר לפקחי הטיסה הצבאיים להמשיך ולתת שירות לתעבורה האווירית האזרחית במקום. תנועת המטוסים בשני שדות התעופה מתקיימת בפיקוח של פקחי טיסה צבאיים.



נושא סגירת שדות התעופה עלה כבר לפני כחודש במסגרת דיונים שקיימו מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן ומנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס. השניים דנו בהקמת צוות מקצועי בין-משרדי שיפעל להסדרת נושא הפיקוח בשני שדות התעופה. עוד הוחלט כי עד מועד סגירת שדות התעופה, ימשיכו פקחי הטיסה של חיל האוויר להעניק שירותים לתעופה האזרחית גם בשבתות וחגים. הפגישה בין מנכ"לי המשרדים נערכה בהמשך לישיבה משותפת שנערכה קודם לכן בין ממלא מקום מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת) לשעבר, שמואל קנדל עם קצינים בחיל האוויר.



מצה"ל נמסר בזמנו בתגובה כי "כפי שדובר צה"ל הבהיר בעבר, חיל האוויר נתן לרשות שדות התעופה (רש"ת) התראה כבר לפני מספר שבועות בדבר הצורך להסדיר את נושאי הפיקוח בשבתות. מאחר והנושא טרם הגיע לידי פתרון, הוחלט על מתן ארכה נוספת בת מספר שבועות, בה יעמלו חיל האוויר ורש"ת על פתרון. חיל האוויר ורש"ת עושים כל שביכולתם על מנת להגיע לפתרון בסוגיה זו".



חברות ישראייר וארקיע מחו על ההודעה הפתאומית בשבוע שעבר, והזהירו מפני פגיעה בציבור נוסעיהן ובעסקיהן הכלכליים. הן הציעו לשקול העברת האחריות בשדות התעופה מחיל האוויר לרש"ת, במידה שלחיל האוויר יש קושי להפעיל את שדות התעופה הפנים ארציים כנדרש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully