וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ידע מי שמכר מניות אלווריון יום לפני אזהרת ההכנסות?

גיא ימין

4.10.2001 / 21:47

ביום שישי האחרון לאחר המסחר נמכרו 130 אלף מניות החברה - מחזור יוצא דופן יחסית לממוצע; מאז זינקה המניה ב-40% ממחיר השפל בו היתה

המסחר במניות אלווריון ביום הפעיל האחרון שלפני פרסום אזהרת ההכנסות שלה מעלה שתי שאלות שאין עליהן תשובה חד משמעית. האחת - מה ידע מי שביצע מכירה גדולה של מניות החברה; השנייה - והמעניינת לא פחות - היא מה הוא לא ידע.

ביום שישי האחרון, לאחר שהסתיים המסחר, התקבלה פקודת מכירה של 130 אלף מניות אלווריון בשווי ממוצע של כ-1.5 דולרים. פקודה זו התאפשרה באמצעות טופס בשם FORM-T, שמרכז פקודות מכירה וקנייה לאחר שעות המסחר הסדירות.

מחזור כזה של מניות לאחר שעות המסחר הוא בהחלט יוצא דופן אצל אלווריון. המחזור הכולל במניות אלווריון לאחר הסגירה במהלך השבוע החולף הסתכם ב-30 אלף מניות, ו-130 אלף מניות שקולות למחצית המחזור הממוצע במניה לאורך יום מסחר שלם בשלושת החודשים האחרונים.

ביום שני, עוד לפני שנפתח המסחר, הודיעה אלווריון על הפחתת תחזית ההכנסות לרבעון השלישי מטווח של 30-40 מיליון דולר ל-28 מיליון דולר. האם אותו גורם שביצע את המכירה ידע על האזהרה הצפויה ולכן בוצעה המכירה באותו עיתוי?

על שאלה זו אין מענה נכון לעכשיו, אך אם זה היה השיקול - הרי שהוא הוכח כמוטעה. ראשית, בשעת המכירה היה מחיר המניה בשפל היסטורי, לאחר שרק בשלושת חודשי הרבעון השני נחתכה המניה ב-64.5%. שנית, המשקיעים בוול סטריט מצאו נחמה בהנמכת התחזיות המינורית יחסית ובכך שהחברה לא עידכנה לעת עתה את תחזית הרווח, ומאז פרסום האזהרה הוסיפה המניה 40% למחיר של 2.1 דולרים.

הידיעות הפוזיטיוויות של המוכר הן עניין לספקולציות. מה שברור הוא כי אותו מוכר לא ידע הרבה על הוולטיליות בוול סטריט. גם הכלל החדש ב"שכונה" נעלם מעיניו - חברה שפורשת את הקלפים בפני המשקיעים באזהרה שאינה קטסטרופלית צפויה לעלות בשל התפוגגות החששות המוקדמים. ועל כך יכולות להעיד גם מרקורי, שזינקה ב-35% מאז פרסום האזהרה, וצ'ק פוינט - שהוסיפה 34% בשלושת ימי המסחר האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully