וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: שבוע המסחר ננעל בירידות שערים

נתן שבע

7.2.2008 / 17:57

מדד המעו"ף ירד ב-1% ל-1,057 נקודות, ומדד תל אביב 100 צנח ב-1.4% ל-989 נקודות. מניית אלווריון מחקה כמעט חמישית מערכה ביומיים

אווירת הנכאים שמלווה את בורסות העולם המשיכה להכות בבורסות העולם ובתל אביב גם היום. המשך הנתונים המאכזבים על כלכלת ארה"ב, החלטת הריבית באירופה להותיר את הריבית על כנה, רמזים כי הריבית בארה"ב לא תרד הם רק חלק מהסיבות שהובילו את המשקיעים לסגור עוד יום של ירידות. תנודתיות רבה ליוותה את המסחר, והמדדים נעו מירידות של חצי אחוז עד 2%.

מדד המעו"ף ירד ב-1% ל-1,057 נקודות ובסך הכל ירד 0.4% בסיכום שבועי, תל אביב 100 ירד ב-1.4% ל-989 נקודות והשלים ירידה של 1.4% בסיכום שבועי לשפל של 10%; התל טק 15 נסוג ב-4.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

לא היו הפתעות היום בגזרת הריבית העולמית.
הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית בשיעור של 0.25%. הבנק המרכזי של אירופה (EBC) הותיר כצפוי את הריבית בגוש היורו ללא שינוי למרות האיומים על צמיחת הכלכלה האירופית.

בתל אביב יש כאלה הסבורים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בסוף החודש ב-0.25% לאור הדולר החלש והכלכלות המאטות בעולם. עם זאת, יעברו עוד שבועיים וחצי עד ההחלטה, ופרסום המדד עוד לפנינו. רק לפני מספר חודשים העריכו כי הריבית בישראל תהיה במגמת עלייה אך המיתון שמכה בשווקים הפך את הקערה על פיה.

את ירידות השערים הובילו גם היום מניות הנדל"ן. מדד הנדל"ן איבד 3.9% והשלים ירידה של 22% מתחילת השנה אפריקה ירדה ב-5% לשפל ובסך הכל התרחקה בכמעט 60% מאז השיא בה הייתה המניה במאי 2007. אלביט הדמיה נפלה ב-3.9%. החברה הבת פלאזה סנטרס מגייסת היום בשוק המקומי כחצי מיליארד שקל באג"ח.

מניית כי"ל ירדה ב-3%

כי"ל ריכזה את המחזור הגבוה בשוק בשוק המניות וירדה ב-3% ללא התפתחות מיוחדות בזירה.

אורכית קפצה אתמול בכ-30% בבורסה בתל אביב בעקבות הזמנה מלקוח שמבצע עבודות עבור דויטשה טלקום. היום כבר התממשה המניה ב-7% בעקבות פער עימו פתחה.

טבע צפויה לפרסם את תוצאותיה לשנת 2007 ביום שלישי הבא. היום איבדה המניה 1%.

אלווריון שאיכזבה אתמול את המשקיעים עם תחזיות כושלות לרבעון הראשון המשיכה להידרדר גם היום ב-11% והשלימה נפילה של 18% ביומיים.

ב-UBS חתכו את המלצם למניית אלביט מערכות ל"נייטרלי" אך העלו את מחיר היעד למניה ל-63 דולר - 9% מעל מחירה של המניה בשוק לאחר שהמניה הגיעה להערכתם לשוויה ההוגן. המניה הגיבה בירידה של 2%. למרות הירידות בשוק מניות שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי הצליחו לטםס בכחצי אחוז כל אחת.

מניות אי.די.בי. פיתוח ואי.די.בי. אחזקות ריכזו היום מחזורים ערים וזינקו ב-4.5% כל אחת.

קסם שורט תל אביב 25 ריכזה מחזור עתק של כ-200 מיליון שקל - 10% מהמסחר בבורסה זאת כחלק מהגנות אותם נוקטים הגופים המוסדיים בשל הירידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully