וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטוויי מפרסמת אזהרת רווח: צופה הפסד של 14-17 סנט למניה במקום 4 סנט למניה ברבעון השלישי

דפנה מאור

4.10.2001 / 22:51

צופה כי תחזור לרווחיות ברבעון הרביעי; מבין יצרניות המחשבים הגדולול רק דל צפויה להיות רווחית הרבעון

יצרנית המחשבים האישיים האמריקאית גייטוויי (סימול GTW) פירסמה היום לאחר הסגירה אזהרת רווח לרבעון השלישי. גייטוויי צופה הפסד של 14-17 סנט למניה לעומת תחזיות קודמות להפסד של 4 סנט למניה. ההפסד הגדול מהצפוי נובע מירידה בביקוש בכל תחומי עסקיה של החברה, בעקבות התקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. עם זאת, צופה החברה לחזור לרווחיות ברבעון הרביעי.

גייטוויי דיווחה כי ברבעון השלישי נרשמה עלייה במספר היחידות הנמכרות, אך בקצב נמוך מהצפוי. הידרדרות בתנאי השוק פגעה גם בערכן של השקעות של החברה, והיא צופה לרשום הפרשה חד פעמית של 100-130 מיליון דולר ברבעון להפחתת שווי ההשקעות.

ברבעון הרביעי צופה החברה כי תוכל לחזור לרווחיות, על בסיס רווח לפני מס ולפני הוצאות חד פעמיות. החברה תפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ב-18 באוקטובר.

אזהרת הרווח של גייטוויי מצטרפת לזו של מתחרתה קומפאק (סימול CPQ), אשר הודיעה השבוע כי היא צופה הפסד תפעולי ברבעון השלישי. קומפאק אמרה כי החולשה הכלכלית, תוכניות המיזוג שלה והמתקפה על מרכז הסחר העולמי, גרמו לפגיעה בעסקיה.

גם קומפאק סבלה מהפסד בגין השקעות שערכן נפל, ואמרה כי תרשום הפרשה של 500 מיליון דולר כנגד מחיקה של חלק מהשקעותיה במניות, בעיקר בחברת החזקות האינטרנט CMGI.

לעומתן אישרה היום DELL (דל) , שתפסה את הבכורה בשוק המחשבים האישיים בארה"ב השנה, כי תעמוד ביעדיה לרבעון המסתיים ב-2 בנובמבר. יצרנית המחשבים הגדולה בארה"ב צופה כי תרשום רווח של 15 סנט למניה והכנסות של 7.2-7.6 מיליארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully