וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

שמואל שוסטר

7.2.2008 / 23:25

מדד נאסד"ק הוסיף 0.6% לרמה של 2,293 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 12,247 נקודות, ומדד S&P 500 התחזק ב-0.8%

על אף דיווחים שליליים בנוגע למצב הכלכלה האמריקאית ודו"חות מאכזבים של חברות גדולות, הצליחו המדדים של וול סטריט להחזיק מעמד ולהישאר בטריטוריה החיובית. על אף האווירה החיובית בוול סטריט, מדד המניות הישראליות בנאסד"ק המשיך להישאר במגמת ירידה, והשיל כ-1% בסיום המסחר.

מדד נאסד"ק הוסיף 0.6% לרמה של 2,293 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 12,247 נקודות, ומדד S&P 500 התחזק ב-0.8% לרמה של 1,336 נקודות.

בשוק הסולידי, ירדו מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.112%, לרמה של 3.736%.

גורו ההשקעות וורן באפט האשים כי הגורם למשבר הכלכלי הנוכחי הוא מורכבות יתר של המכשירים הפיננסים. באפט, הידוע באסטרטגיית ההשקעות שלו, על פיה הוא משקיע רק בחברות אשר הוא מבין את הפעילות העסקית שלהן, אמר בוועידת עסקים בטורונטו כי "משבר הסאבפריים והקשיים הכלכליים אליהם נקלע המגזר הפיננסי בעקבות המשבר, הם צדק פואטי לבנקים - אשר עיצבו ומכרו השקעות מורכבות שהתבררו כלא מוצלחות".

הבנקים האירופיים המשיכו להיחלש. דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, רשם ירידה של 48% ברווחיו ברבעון הרביעי. זאת, בשל ירידה בהכנסות מסחר באיגרות חוב ובשל עלייה בבונוסים של העובדים הבכירים. רווחי הבנק הסתכמו ב-953 מיליון יורו (1.39 מיליארד דולר), או רווח של 1.93 יורו למניה.

המניות הישראלית התקשו להדביק את הקצב

גם שוק הקמעונות האמריקאי המשיך להראות סימני חולשה. וול-מארט (סימול: WMT), הקמעונית הגדולה בארה"ב, דיווחה על שימוש נמוך מהצפוי בכרטיסי המתנה שלה. החברה ציינה עוד כי אחוז הצרכנים שמשתמש בכרטיסים לצורך רכישת מוצרי מזון בסיסיים, גדל בשיעור ניכר.

מייסיס (סימול: M), רשת המרכולים השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה כי תקצץ 2,300 משרות בחברה במטרה לחסוך בעלויות. זאת, כחלק מנסיונה להתגונן בפני המיתון. החברה פירסמה אזהרת רווח לרבעון הרביעי של השנה, לכלל שנת 2008 ולכלל שנת 2009.

בין המניות הישראליות שריכזו עניין במהלך המסחר, בלטה מניית יצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטורס, שפירסמה אמש את דו"חותיה. החברה הודיעה כי היא צופה כניסה לרווחיות רק ב-2009, אולם דיווחה על צפי לגידול של 11%-3% במכירות ברבעון הראשון של 2008, לעומת הרבעון הרביעי של 2007.

חברת הטכנולוגיה נייס התחזקה, לאחר שהודיעה אמש על הזמנה גדולה למערכת ניטור הווידיאו הדיגיטלי שלה, ממפעילה גדולה של תשתיות לרכבות באירופה. במסגרת ההזמנה, תטמיע נייס את מערכת "נייס ויז'ן", לניטור וידיאו בשבע תחנות רכבת באירופה. זאת, כחלק משדרוג כללי של תשתית האבטחה והניטור של רשת הרכבות.

אחרי שהוסיפה אמש 16%,נחלשה היום מניית אורכית. המניה זינקה לאחר שקוריגנ'ט, החברה הבת של ספקית ציוד התקשורת, חתמה על הסכם ארוך טווח עם חברת מדיה ברודקאסט בגרמניה. היקף החוזה טרם נמסר, אולם ההערכות בשוק נעות בין 100 לבין 200 מיליון דולר.

מניית רדויז’ן נחלשה לאחר שפירסמה הבוקר את דו"חותיה. החברה דיווחה על הכנסות של 22.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007 ועל רווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון, או 11 סנטים למניה, ירידה של 67% מרווח של 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

עם המניות הישראליות שסבלו מהמומנטום השלילי, ניתן למנות את מניית חברת הציוד הרפואי גיוון אימג’ינג, את חברת השבבים סייפן, את מניית ספקית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, את חברת הציוד האלחוטי אלווריון, ואת מניית חברת וריפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully